• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211982
+
-

سرزمین زار

غول‌های آلمانی یکی پس از دیگری به زاربروکن می‌بازند

جام‌حذفی آلمان جام حذف بزرگان است. چند روز پیش بایرن و دورتموند از دور رقابت‌ها حذف شدند و حالا هم همان تیمی که بایرن را حذف کرد، توانست اینتراخت فرانکفورت را هم کنار بزند. زاربروکن (که اینجا به ساربروکن شهرت دارد) 2بر صفر اینتراخت را برد. زاربروکن مرکز ایالت زارلاند -یکی از 16ایالت آلمان- است و تیم این شهر 120سال قدمت دارد. البته در سال‌های نخست نام این تیم تورنورین مالشتات بود. زاربروکن در نخستین دوره جام باشگاه‌های اروپا که سال ۱۹۵۵ برگزار شد، حضور داشت و در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه 7بر 5به آث میلان ایتالیا باخت و حذف شد. در دوران پس از جنگ‌جهانی، این باشگاه به لیگ فرانسه تبعید شد اما سال 1963 با تشکیل بوندس‌لیگا به آلمان برگشت. زاربروکن 2نایب‌قهرمانی هم در سال‌های 1943و 1952در مسابقات قهرمانی فوتبال آلمان دارد.
جام حذفی آلمان اتفاقات دیگری هم داشت. دورتموند به اشتوتگارت باخت و حذف شد و پیه گلزنی گیراسی به تن زنبورها هم خورد. 8تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم به این شرح هستند: هرتابرلین، فورتونا دوسلدورف، کایزرسلاترن، لورکوزن، مونشن گلادباخ، زاربروکن، اشتوتگارت و سن‌پائولی. هیچ‌کدام از ۷تیم پرافتخار تاریخ جام‌حذفی (با حداقل ۴قهرمانی) در این جمع حضور ندارند و هیچ‌یک از تیم‌هایی که از فصل
۹۸-۱۹۹۷ به بعد در این جام قهرمان شده‌اند، این فصل به جمع ۸تیم پایانی نرسیده‌اند. در این شرایط اشتوتگارت پس از ۲۷سال، کایزرسلاترن پس از ۲۸سال، گلادباخ پس از ۲۹سال، لورکوزن پس از ۳۱سال و دوسلدورف پس از ۴۳سال می‌توانند قهرمان جام شوند. ۳تیم دیگر نیز فرصت دارند تا برای نخستین بار در تاریخ‌شان جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.
لورکوزن که با ژابی آلونسو روی ابرها سیر می‌کند و یکی از شانس‌های قهرمانی است، در بازی آخر با بدشانسی روبه‌رو شد. در برد 3بریک مقابل پادرزبورن، بایر یک مصدوم داد. در این بازی فلورین ویرتز به‌شدت مصدوم شد، مغز متفکر 20ساله تیم ژابی که از همین حالا خواهان زیادی بین باشگاه‌های بزرگ آلمانی و خارجی دارد. او فصل پیش هم رباط صلیبی پاره کرده بود و اگر دوباره این اتفاق برایش تکرار شده باشد، ممکن است این مصدومیت به قیمت از دست رفتن آینده فوتبالی‌اش تمام شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید