• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211971
+
-

نکته بازی

رگ پرتغالی مورایس گرفت
آقا به خدا ما نژادپرست نیستیم و مخلص نوع بشر هم هستیم، دربست! فقط اینکه واقعا بعضی چیزها انگار جزو خصایص ملی است و کاری‌اش هم نمی‌شود کرد. مثلا خیلی از اهالی سرشناس فوتبال پرتغال نوعی رفتار خودستایانه دارند که از آن جمله می‌توان به مشاهیری مثل ژوزه مورینیو، کریس رونالدو و حتی کارلوس کی‌روش اشاره کرد. حالا انگار رگ خودستایی ژوزه مورایس هم گرفته و سرمربی سپاهان، خودش را به باشگاه بنفیکا پیشنهاد داده است. مورایس در جملاتی باورنکردنی می‌گوید: «بنفیکا می‌تواند از من استفاده کند. من می‌توانم همان کاری که مورینیو در پورتو انجام داد، برای بنفیکا انجام بدهم. با نگاهی به دانش و تجربیاتم، فکر نمی‌کنم کسی شایسته‌تر از من برای هدایت بنفیکا وجود داشته باشد.» حالا شما یک‌بار سپاهان را قهرمان کن ببینیم بعدا چه پیش می‌آید!

نوبت اشکنه و آبدوغ هم می‌رسد
لیگ امسال عمیقا تحت‌تأثیر مباحث تغذیه‌ای پیگیری می‌شود و بیشتر از اسم بازیکنان و سیستم‌های بازی، نام خوراک‌های مختلف را می‌شنویم. بعد از آنکه یک مدت بحث تخم‌مرغ و سیب‌زمینی خوردن پرسپولیسی‌ها داغ بود، حالا عبدالله ویسی کار را گرفته و بی‌خیال هم نمی‌شود. سرمربی نفت آبادان در یک مقطع با اشاره به کمبودهای تیمش گفته بود: «به من گوجه و سیب‌زمینی داده‌اند و قورمه‌سبزی می‌خواهند.» ویسی بعد از شکست تیمش مقابل آلومینیوم هم گفته: «بوقلمون نمی‌خواهیم، با نان و ماست هم سیر می‌شویم.» اینطوری پیش برویم، کم‌کم پای اشکنه و آبدوغ هم به مصاحبه‌های ویسی باز خواهد شد. البته قدیمی‌ترها یادشان هست که بنیانگذار این سبک بهمن فروتن، سرمربی شموشک در اوایل دهه 80 بود که در توضیح شرایط تیمش می‌گفت: «آبگوشت را بار گذاشته‌ایم و کم‌کم باید جا بیفتد!»

فدراسیون 5‌ستاره را یادتان رفت!
به‌تازگی فدراسیون جهانی فوتبال گرافیک سایت رسمی‌اش را عوض کرده و این مسئله با یک اتفاق عجیب توأم شده است؛ اینکه نشانی از نام تیم ملی ایران در فهرست تیم‌های حاضر در کنفدراسیون فوتبال آسیا به چشم نمی‌خورد! در این صفحه نام 44کشور زیر مجموعه AFC دیده می‌شود؛ از کره و استرالیا و ژاپن تا افغانستان و لائوس و میانمار. با این حال اسم ایران جا افتاده. اولش که خبر رسید، فکر کردیم شوخی است اما بعد از مراجعه به سایت فیفا پی بردیم واقعا چنین حادثه‌ای رخ داده! به هر حال همه‌‌چیز شبیه یک اتفاق به‌نظر می‌رسد و گویا بخش بین‌الملل فدراسیون هم در حال نامه‌نگاری با فیفاست. امیدواریم حداقل به‌خاطر رفاقت مهدی تاج با اینفانتینو هم که شده، اسم فدراسیون 5ستاره از قلم نیفتد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید