• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211957
+
-

گره ترافیکی یا رونق‌کسب‌وکار؟

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

افتتاح یک فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در جنوب شرقی تهران مخاطبان زیادی را در هفته‌های اخیر به ‌خود جلب کرده و طی مدت کوتاهی که از افتتاح آن می‌گذرد، استقبال خوبی از آن شده است.پیش از افتتاح این فروشگاه، اعضای شورای شهر هشدارهایی را درباره ترافیکی که این فروشگاه به منطقه تزریق می‌کند، داده بودند. ناصر امانی در آبان ‌ماه در تذکری به شهرداری این را گفت که درست است مردم خوشحال هستند که کسب‌وکار در منطقه‌شان رونق می‌گیرد، اما از سوی دیگر سبب بروز ترافیک و آسیب‌های اجتماعی در منطقه می‌شود.

اما اصل ماجرا چیست؟
 محمد شیری، شهردار منطقه15 به خبرنگار همشهری می‌گوید: با راه‌اندازی این مجتمع در این محل چند هدف را دنبال کردیم؛ هدف اول ساماندهی انبارهای معروف این منطقه بوده که به‌دلیل ناایمن بودن ساختمان‌‎ آن بارها از سوی سازمان آتش‌نشانی تذکر دریافت کرده بود که با تغییر مالکیت و راه‌اندازی این فروشگاه در این نقطه، به بهترین نحو ایمن‌سازی‌ شد. او افزود: قصد داشتیم با این اقدام به منطقه رونق بدهیم و به‌دنبال رشد و توسعه جنوب شهر تهران بودیم. همچنین در هدفی دیگر می‌خواستیم کسب‌وکار را در ورودی شرقی تهران توسعه دهیم چرا که ورودی غرب تهران آبادتر بوده که با اجرای این طرح، مشکل آن رفع می‌شود.
شهردار منطقه15 با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این سرای ایرانی 2هزار شغل ایجاد شده، تصریح کرد: درست است که راه‌اندازی این فروشگاه ترافیکی را ایجاد کرده، اما هرجایی از تهران می‌خواهد رونق بگیرد با حضور مردم است و ایجاد ترافیک نیز امری طبیعی خواهد بود.  این مجموعه 1200پارکینگ دارد که 500پارکینگ دیگر بناست به آن اضافه شود. شیری افزود: حدود 3هفته‌ است که از افتتاح آن می‌گذرد و  وضعیت ترافیک در صبح و عصر را بررسی کردیم؛  در طول هفته هیچ ترافیک جدیدی در منطقه ایجاد نشده است و فقط گاهی پنجشنبه عصرها ترافیک افزایش می‌یابد، اما مشکل اصلی ما جمعه بعدازظهر است که ترافیک سنگین‌تری را در منطقه ایجاد می‌کند.
او با بیان اینکه یکی از مبادی اصلی تهران محور امام رضا(ع) است و از قبل هم ترافیک سنگین در آن وجود داشته است، گفت: هرچند که با راه‌اندازی سرای ایرانی ترافیک افزوده شده است که برخی از آن به‌دلیل هیجان شهروندان برای دیدن این مجموعه است، اما امیدواریم تا یکی، دو ماه آینده این مشکل رفع شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید