• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211915
+
-

شروع توفانی ویلای ساحلی

آیا جدیدترین فیلم کیانوش عیاری می‌تواند تا پایان اکران خوب ‌بفروشد؟

گزارش
شروع توفانی ویلای ساحلی

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

بعد از سال‌ها ناکامی کیانوش عیاری در اکران فیلم‌هایش، بالاخره «ویلای ساحلی» این فیلمساز روی پرده رفت؛ فیلم طنزی که ترکیب پژمان جمشیدی و رضا عطاران است و می‌تواند تضمینی برای فروش فیلم عیاری باشد، اما باید دید کیفیت این فیلم چقدر می‌تواند مخاطب را به سالن بکشاند و این فروش توفانی تا پایان اکران فیلم ادامه خواهد داشت؟

کارگردانی با فیلم‌های اکران نشده
کیانوش عیاری بعد از «خانه پدری» فیلم‌هایی که ساخت به پرده سینما نرسیدند. حتی «بیدار شو آرزو» که پیش از «خانه پدری» ساخته بود هم در اکران پرونده‌ای باز داشت و این فیلم در نهایت بعد از ۱۳سال که از تولیدش می‌گذشت در گروه هنر و تجربه اکران شد. فیلمی از زلزله بم که از نگاه تماشاگرانش تلخ بود عیاری بعدها «کاناپه» را ساخت، که اکران نشد و به سمت تلویزیون رفت. در تلویزیون بعد از سریال موفق «روزگار قریب» کاری نکرده بود. او «۸۷متر» را ساخت؛ فیلمی که مدیران سازمان هنوز هم صلاح نمی‌دانند که آن را پخش کنند و دلیلش هم مشخص نیست.

موفق در فروش روزهای اول
عیاری فیلمساز کم‌کاری است؛ همیشه تولید فیلم و سریال‌هایش به‌خاطر وسواسی که دارد زمان می‌برد. این فیلمساز این بار دست روی موضوع طنزی گذاشته که اتفاقا این روزها به واسطه فروش فیلم‌های کمدی، بازارش داغ داغ است. گونه‌ای که خوب می‌فروشد تا آنجا که در یک سال بیش از ۱۰فیلم کمدی در حال تولید است. هر چند «ویلای ساحلی» سال گذشته تولید شد اما این بار فیلم با کمترین فاصله به اکران رسید. اکرانی که به واسطه حضور بازیگرانی چون جمشیدی و عطاران و همچنین نام کیانوش عیاری به‌عنوان یک کارگردان شناخته‌شده روزهای خوب فروش را رقم زده است.

یک فیلم برنده از ۴فیلم جدید
4 فیلم جدید «ویلای ساحلی»، «ورود و خروج ممنوع»، «ضد» و «مسافری از گانورا» به فهرست اکران سینماها در این روزهای آخر پاییزی اضافه شدند؛ فیلم‌هایی که با نگاهی به موضوع و بازیگرانش پیش‌بینی موفقیت «ویلای ساحلی»‌ عادی است. در نخستین روز اکران 4 فیلم جدید، فیلم عیاری توانست بیش از ۷۰درصد گیشه را از آن خود کند. در نخستین روز اکران؛ «ویلای ساحلی» با فروش 9200بلیت برای 193سانس اکران درآمدی معادل 5میلیارد و 91میلیون و 625هزار ریال داشت.

ترافیک اکران و رقابت گیشه
هر قدر به زمان برگزاری جشنواره فجر نزدیک می‌شویم ترافیک اکران فیلم‌ها بیشتر می‌شود، فیلم‌هایی که به صورت متوالی نمایش داده شده و سازندگانش منتظر استقبال تماشاگران هستند.

مکث
این استقبال ادامه می‌یابد؟

این روزها صحبت از فیلم جدید عیاری است. کسانی که علاقه‌مند به سینمای این فیلمساز هستند، قرار است با رفتن به سینما یک فیلم نه خیلی کمدی و نه خیلی جدی را تماشا کنند. اما در این میان نظرات خیلی ضد‌ و نقیض است. خیلی‌ها «ویلای ساحلی» را متناسب با سینمای عیاری نمی‌دانند و برخی نیز معتقدند این فیلم آنقدرها هم که منتظرش بودند قابل تعریف و تمجید نیست. با این حال کیانوش عیاری فیلمساز بزرگی است که شاید اگر فیلم‌های قبلی‌اش اکران می‌شد نیازی نبود که «ویلای ساحلی» را بسازد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید