• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211871
+
-

راه‌اندازی نخستین شهرک سرمایه‌گذاری در زنجان

فرصت سرمایه‌‌گذاری خارجی در زنجان با افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری زنجان فراهم شده است. به گزارش همشهری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری زنجان با حضور احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد و کار خود را آغاز کرده است. زنجان به‌دلیل موقعیت ویژه خود در شمال غرب کشور و وجود ظرفیت‌های مناسب در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیرساخت‌های مناسب، یکی از فرصت‌های ارزشمند برای سرمایه‌گذاری در کشور است. مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به‌عنوان کانون مراجعه سرمایه‌گذاران، با ارائه خدمات و حمایت‌های ویژه میزبان سرمایه‌گذاران است.
 مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری و انجام سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و مورد نیاز استان در قالب سند آمایش و سند زنجیره‌های ارزش راهبردی اقدام به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات گردشگری کرده است.  وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان‌های پیشرو در استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور است، گفت: «امیدوارم ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان افزایش یابد؛ چون ظرفیت قابل‌توجهی در این استان وجود دارد.»  سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به نشانی
www.inves‌tinzanjan.ir از طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه‌شده مطلع شوند. علاوه بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه‌شده توانمندی‌ها، مشوق‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز تهیه و تدوین و در این سامانه بارگذاری شده است. حدود 50درصد از بازار تولید و مصرف کشور در استان زنجان است.
این استان با 7 استان و گلوگاه متصل‌کننده مرکز کشور با شمال غرب و غرب کشور نیز همسایه است و در مسیر شاخه جنوبی کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل آلتید و مسیر ترانزیت شرق به غرب و تهران ـ اروپا قرار گرفته است. فاصله کوتاه استان زنجان به 5نقطه مرزی بازرگان، جلفا، آستارا، انزلی و باشماق کردستان و نیز مناطق آزاد تجاری-صنعتی انزلی و ارس باعث شده تا این استان برای سرمایه‌گذاران یک فرصت طلایی تلقی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید