• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211840
+
-

3قربانی در انفجار انبار مواد محترقه

داخلی
3قربانی در انفجار انبار مواد محترقه

انفجار حجم زیاد مواد محترقه که در خانه‌ای در فردیس کرج نگه داری می‌شد جان 3نفر را گرفت، موجب مصدومیت 3آتش‌نشان شد و خسارات سنگینی به بار آورد.
به گزارش همشهری، ساعت 13:20 ظهر پنجشنبه انفجار مهیبی منطقه قریشی، واقع در فردیس کرج را لرزاند. حادثه در خانه‌ای ویلایی و 2طبقه اتفاق افتاد و قدرت آن به حدی بود که این خانه به ویرانه‌ای تبدیل شد و حتی بخش‌هایی از ساختمان‌های مجاور نیز تخریب شد.
دقایق کوتاهی از این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان و تیم‌های امدادی خود را به محل حادثه رساندند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که حادثه به‌دلیل انفجار حجم زیادی مواد محترقه اتفاق افتاده و هنگام وقوع حادثه دست‌کم 3نفر در آنجا حضور داشته‌اند. در این شرایط بود که عملیات آواربرداری با احتیاط زیادی آغاز شد. هیچ‌کس از سرنوشت افراد گرفتار زیر آوار اطلاعی نداشت و معلوم نبود آنها در چه شرایطی به‌سرمی‌برند. آتش‌نشانان بعد از ساعتی تلاش موفق شدند نخستین نفر را از زیر آوار بیرون بکشند. او صاحب خانه بود که بر اثر انفجار مواد محترقه جانش را از دست داده بود.
حدود 3ساعت از آغاز عملیات می‌گذشت و آواربرداری همچنان ادامه داشت تا اینکه ناگهان انفجار دیگری رخ داد. این موضوع نشان می‌داد که همچنان مقدار زیادی مواد محترقه در محل حادثه وجود دارد که هر لحظه امکان دارد حادثه دیگری را رقم بزند. در این انفجار یکی از آتش‌نشانان که مشغول آواربرداری بود مصدوم شد.
با وجود این حادثه عملیات باز هم ادامه پیدا کرد و آتش‌نشانان در ادامه پیکر بی‌جان 2نفر دیگر را از زیر آوار بیرون کشیدند تا شمار قربانیان این حادثه به 3نفر افزایش پیداکند. در این عملیات بر اثر ریزش آوار 2آتش‌نشان دیگر نیز از ناحیه پا و کمر مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شدند تا این عملیات بعد از 7ساعت با 3کشته و 3مصدوم به پایان برسد.
حسین عاشوری، رئیس سازمان آتش‌نشانی فردیس با اعلام جزئیات این حادثه به همشهری گفت:‌ شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهد که حجم بسیار زیادی مواد محترقه در این خانه انبار شده که انفجار آن علت اصلی حادثه بود و بررسی‌های تخصصی در این‌باره همچنان ادامه دارد. به‌گفته وی 2نفر از آتش‌نشانان مصدوم از بیمارستان مرخص شده‌اند و سومین نفر همچنان بستری است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید