• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211801
+
-

ویلا برای جشن

اونای امری پس از پیروزی مقابل سیتی به بردن تیم سابق خودش و احتمالا قهرمانی می‌اندیشد

ویلا برای جشن

آیا منچسترسیتی بیمار است؟ پاسخ مثبت است. در غیاب کوین دی‌بروینه هنوز مشخص نیست پپ برای تیمش چه برنامه‌ای دارد. تیم او خوب بازی نمی‌کند و اخیرا خوب هم نتیجه نمی‌گیرد. در شکست یک بر صفر من‌سیتی مقابل استون‌ویلا، شاگردان پپ فقط 2شوت داشتند؛ 2شوت مقابل 22شوت تیم حریف؛ این بدترین آماری است که پپ در یکی از تیم‌هایش در طول دوران مربیگری خود با آن مواجه می‌شود! این چیزی نیست که عادت به تماشایش داشته باشیم. گواردیولا که همیشه راه‌حلی برای تیم‌هایش دارد، به‌نظر درمانده می‌رسد. او به‌تازگی یا با بازیکنان حریف و داور وارد درگیری می‌شود یا وقتش را صرف پاسخگویی به کارشناسان تلویزیونی می‌کند و برای افرادی مثل کاراگر یا نویل کری می‌خواند و مدعی می‌شود که تیمش 3بار پیاپی قهرمان لیگ شده و بقیه نتوانسته‌اند. او حتی اخیرا دوست و شاگرد سابقش یعنی آرتتا را هم از دست داده است و آنها با بی‌محلی یا طعنه درباره هم حرف می‌زنند. وقتی رودری نباشد، من‌سیتی قطعا می‌بازد؛ در هر 5 شکست آخر تیم پپ، هافبک اسپانیایی غایب بوده است. در این فصل 4شکست سیتی مقابل نیوکاسل، ولورهمپتون، آرسنال و استون‌ویلا بدون رودری رقم خورده. البته سیتی این فرصت را دارد که فردا مقابل لوتون یک برد پرگل را جشن بگیرد و از بحران خارج شود.
    اونای امری خیلی ترسناک شده است. خود گواردیولا هم گفته با این سبک بازی و تلاش بازیکنان این تیم، استون ویلا حتی می‌تواند به قهرمانی هم فکر کند. فعلا رده سومی پس از آرسنال و لیورپول جای خوبی برای این تیم است. امری حتی از گواردیولا هم بهتر نتیجه گرفته. گواردیولا در 50بازی اول در سیتی: 29برد، امری در 50بازی اول در استون‌ویلا: 31برد.
   این نخستین پیروزی استون ویلا در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی از سپتامبر 2013(3بر2تحت هدایت پل لمبرت) بود که به 13دیدار متوالی بدون پیروزی این تیم در لیگ مقابل سیتیزن‌ها پایان داد (2تساوی و 11شکست). سیتی زیرنظر گواردیولا در 4بازی پیاپی به پیروزی نرسیده که بدترین رکورد این مربی است (3تساوی و یک شکست).
   به‌نظر می‌رسد ویلاپارک تسخیرناپذیر شده است. یاران اونای امری 14بازی پیاپی خانگی را در این ورزشگاه برده‌اند؛ مقابل کریستال پالاس، بورنموث، ناتینگهام، نیوکاسل، فولام، تاتنهام، برایتون، اورتون، دوباره کریستال، برایتون، وستهم، لوتون، فولام و من‌سیتی. این تعداد با رکورد پیروزی‌های خانگی متوالی در رقابت‌های لیگ سطح اول (در سال‌های 1931و 1930) برابری می‌کند.
   امری امشب این فرصت را دارد تا با پیروزی بر تیم سابق خودش –آرسنال- به فاصله یک امتیازی توپچی‌ها در صدر جدول برسد و جدی‌تر به قهرمانی بیندیشد. آخرین باخت استون‌ویلا در خانه مقابل آرسنال بود. بازی بعدی هم در خانه مقابل آرسنال خواهد بود.
   ویلا 4بازی پیاپی را به آرسنال باخته. آرسنال فقط 2بازی از 21بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر مقابل استون‌ویلا را باخته است (12برد و 7تساوی) و 2شکست در 20-2019و 21-2020.
    ویلا در 8بازی لیگ برتر مقابل تیم‌های صدرنشین لیگ (یک تساوی و 7شکست) بدون برد بوده و هر یک از 5بازی آخر متوالی را مقابل صدرنشینان باخته است. آخرین پیروزی آنها مارس 2014(یک بر صفر مقابل چلسی) به‌دست آمد.
   استون ویلا هرگز 15بازی متوالی لیگ را در خانه نبرده است. آنها 14برد متوالی در نوامبر 1930و اکتبر 1931داشته‌اند که هر دو تقریبا در همین روزهای سال به پایان رسید.
   آرسنال تومیاسو را هم برای مدتی طولانی از دست داد اما خبر خوش این است که توماس پارتی کم‌کم شرایط بازی را پیدا می‌کند. تعداد بازی‌هایی که بازیکنان آرسنال در این فصل تاکنون از دست داده‌اند: اودگارد 3بازی، پارتی 12، اسمیت‌رو 7، الننی 6، تیمبر 19، ژسوس 10، مارتینلی 6، زینچنکو 2، تروسار 2، انکتیا، بن وایت و ساکا هر کدام یک مسابقه.


ویلا حریف محبوب توپچی‌هاست. آرسنال در لیگ برتر در زمین هیچ تیمی، بیشتر از زمین استون‌ویلا (14برد، برابر با وستهم) پیروز نشده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید