• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211796
+
-

عصر هیجان

پرسپولیس، استقلال و سپاهان که مدعیان اصلی قهرمانی دراین فصل از لیگ هستند ، امروز به مصاف رقبا می‌روند

عصر هیجان

 هفته دوازدهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز به پایان می‌رسد. از 8بازی این هفته 4مسابقه در روزهای گذشته برگزار شده و 4بازی دیگر نیز امروز و امشب در 4شهر مختلف برگزار خواهد شد؛ بازی‌هایی که در مهم‌ترین آنها استقلال صدرنشین به زمین فولاد خوزستان می‌رود و سپاهان از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند.

   نساجی مازندران - استقلال خوزستان
اولین بازی امروز، جدال 2تیم آخر جدول است که دربه‌در به‌دنبال 3امتیاز این بازی هستند تا آخرتر از این نشوند! استقلال خوزستان با 4امتیاز، آخرین تیم جدول رده‌بندی و تنها تیم بدون برد این فصل است؛ تیمی که بعد از شکست‌های متوالی در هفته‌های ابتدایی از 4هفته قبل روی نوار مساوی افتاده و 4،3 امتیاز کسب کرده، اما بازی با سپاهان باز هم با شکست این تیم تمام شد و به‌معنای بازگشت به مسیر قبلی بود. استقلال امروز به زمین تیمی رفته که چند هفته‌ای درگیر لیگ قهرمانان آسیا بود اما حالا دوباره برگشته تا با تمرکز روی لیگ، امتیازات ازدست‌رفته را جبران کند.

   سپاهان - مس رفسنجان
سپاهانی‌ها با برتری مقابل پرسپولیس و استقلال خوزستان، مقطع سختی را که با از‌دست‌رفتن 5امتیاز برای این تیم همراه بود، به‌خوبی پشت سر گذاشتند. تیم مورایس این هفته از آسیا برگشته و در آنجا هم شکست 2 بر یک را مقابل الاتحاد پذیرفته است اما با توجه به صعود زردپوشان، آنها به نتیجه دلخواه خودشان در آسیا رسیده‌اند و با روحیه‌ای مناسب به مصاف مس می‌روند. مس هر 2بازی اخیرش را مقابل گل‌گهر و نفت آبادان باخته و اگر ساکت الهامی مقابل سپاهان هم موفق به کسب امتیاز نشود، حسابی وارد بحران خواهد شد.
 
   پرسپولیس - هوادار
از ساعت15:30 امروز پرسپولیس که این روزها شرایط کاملا بحرانی را سپری می‌کند، در ورزشگاه آزادی مقابل هوادار قرار خواهد گرفت. آخرین بازی پرسپولیس در همین ورزشگاه انجام شد و این تیم نتوانست الدحیل را در لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد و حذف شد. تیم یحیی طی 6بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها هیچ بردی نداشته است؛ 2مساوی و یک باخت در لیگ برتر و 2مساوی و یک باخت در لیگ قهرمانان آسیا، حاصل کار پرسپولیس در روزهایی است که در این تیم نه از مهاجم گلزن خبری هست و نه از صلابت همیشگی در خط دفاع اثری باقی مانده است. سرخپوشان برای خروج از این بحران، نیاز مبرم به برد امشب دارند اما هوادار همیشه لقمه گلوگیری برای آنها بوده است. هوادار از 2فصل قبل که به لیگ برتر آمده طی 4بازی به یک برد، 2مساوی و یک باخت مقابل پرسپولیس رسیده و البته یک‌بار هم در جام‌حذفی مغلوب سرخ‌ها شده است.

   فولاد - استقلال
و اما صدرنشین؛ پیشتاز بلامنازع لیگ برتر که با هدایت جواد نکونام از 10بازی 23امتیاز گرفته، امشب با تیم سابق همین سرمربی یعنی فولاد خوزستان روبه‌رو می‌شود. نکونام از زمانی که در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و قبل از بازی با الهلال فولاد را ترک کرد، هنوز با این تیم روبه‌رو نشده و بازی امشب نخستین رویارویی این دو خواهد بود. جای نکونام را منصوریان گرفته بود اما او بعد از ناکامی‌های فراوان اخراج شد تا حالا اهوازی‌ها با یک سرمربی اسپانیایی مقابل جواد لالیگایی قرار بگیرند. استقلال در 5بازی خارج از خانه 2برد کسب کرده و فولاد هم در 5بازی خانگی دقیقا به همین اندازه پیروزی داشته است. استقلال در آستانه بازی با پرسپولیس، نیاز مبرمی به یک برد روحیه‌بخش دارد اما همزمان تمامی رقبای این تیم در انتظار توقف آنها مقابل فولاد نشسته‌اند.

   توقف شگفتی‌سازها
عصر پنجشنبه نخستین بازی این هفته در سیرجان برگزار شد که تیم تراکتور در زمین گل‌گهر به برتری یک بر صفر رسید. تک‌گل بازی را گوستاوو واگنین به ثمر رساند و تراکتور را 21امتیازی کرد. عصر جمعه اما نخستین گل را آلومینیوم اراک زد که در همان دقیقه اول دروازه میزبانش نفت آبادان را گشود. گل امین کاظمیان توسط یوسف کی‌شمس جبران شد اما در همان نیمه اول رضا جبیره یک‌بار دیگر آلومینیوم را پیش انداخت و این بار نتیجه تا پایان بازی باقی ماند. به این ترتیب صنعت‌نفت باز هم نتوانست در آبادان پیروز شود و سومین شکست خانگی این تیم رقم خورد. عصر جمعه ملوان هم در خانه خودش شکست خورد و در کمال ناباوری با 2گل علی‌اصغر اعرابی مغلوب شمس‌آذر قزوین شد. آخرین بازی روز گذشته هم جدال پیکان و ذوب‌آهن بود که با مساوی بدون گل تمام شد تا هر دو تیم در جایگاه قبلی خودشان بمانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید