• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211778
+
-

پایان ترس از ویروس‌های مرگبار

اتفاقی بزرگ در مؤسسه رازی با مرکز تحقیق، توسعه و تولید واکسن‌های نسل جدید رقم خورد

گزارش
پایان ترس از ویروس‌های مرگبار

عیسی محمدی-روزنامه‌نگار

کووید-19 که از راه رسید، همه غافلگیر شدند؛ چون دقیقا نمی‌دانستند باید با چنین پدیده‌ای چه کار کنند. حتی خیلی‌ها نمی‌توانستند تصور کنند چه آینده‌ای در پیش‌رو خواهیم داشت تا اینکه در ایران و جهان، تمرکزها و وضعیت اورژانسی و تلفات بالا که اتفاق افتاد، باعث شد واکسن‌های موردنیاز به سرعت تهیه شوند. حالا جهان به همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا رسیده است؛ آن‌هم در سایه تحقیق ، توسعه و تولید واکسنی که در کمتر از 18‌ماه عملیاتی شد؛ درحالی‌که زمان استاندارد آن بین 5 تا 10سال بوده است. دیروز و با حضور محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی و در حاشیه سفر استانی هیأت دولت به استان البرز، اتفاقی بزرگ در مؤسسه سرم و واکسن رازی رخ داد؛ افتتاح سایتی جدید که دیگر دربرابر ویروس‌هایی چون کووید-19 غافلگیر نخواهیم شد.


هدف؛ تأمین بخش اعظم نیاز کشور در داخل
محمدعلی نوبخت، وزیر جهادکشاورزی در مراسم افتتاح سایت جدید تحقیقات و تولیدات انواع واکسن در مؤسسه رازی: در این سالن و خط تولیدی که افتتاح شده، آخرین فناوری‌های به‌روز را مورد استفاده قرار داده‌ایم و تولید واکسن‌های موردنیاز کشور در اینجا اتفاق خواهد افتاد. این سایت در حال توسعه است و چشم‌انداز و فعالیت‌های بعدی را هم در دستور کارخود دارد تا بخش عمده‌ای از نیاز کشور را در داخل تأمین کند.

فرصتی برای نخبگان
علی اسحاقی، رئیس مؤسسه رازی در گفت‌وگو با همشهری بیان کرد:‌  این سایت فرصتی را در اختیار نخبگان قرار می‌دهد تا به جای مهاجرت، ایده‌های‌شان را در اینجا عملیاتی، اجرایی، بازاری و صنعتی کنند.
وی افزود: البته ماهیت کار ما همین چیزهاست. شاید بپرسید چرا پس این سایت ایجاد شد؟ قبلا به این شکل متمرکز، حرفه‌‌ای و ضربتی نبودیم، به‌صورت خردخرد بود، اما حالا متمرکز و با الزامات روز شکل گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید