• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211764
+
-

نقد کردن چک حرفه ماست

یکی دیگر از ماموریت‌هایی که به کارآگاهان خصوصی محول می‌شود پیدا کردن صاحب چک برگشتی است. مالباختگان که بعد از برگشت خوردن چکی که روی وصولش کلی حساب کرده بودند حس خوبی ندارند، برای زنده کردن طلب‌شان حاضرند هر کاری بکنند. بعضی از آنها سراغ کارآگاهان خصوصی می‌روند و حاضرند در ازای پرداخت بخشی از بهای چک به صاحب چک برسند. یکی از این کارآگاهان خصوصی دراین باره می‌گوید: افراد زیادی بعد از آنکه چکی که در معامله دریافت کرده‌اند برگشت می‌خورد سراغ ما می‌آیند. آنها زمانی سراغ ما می‌آیند که همه مراحل را رفته و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. یعنی برگه چکی که دست‌شان است تبدیل به یک تکه کاغذ بی‌ارزش شده است. در این شرایط حاضرند درصدی از چک را به ما بدهند تا صاحب چک را پیدا کنیم. با این کار حداقل همه چک برای‌شان سوخت نمی‌شود.
او ادامه می‌دهد: قدم اول تحقیق درباره صاحب چک است. این سال‌ها دریافت دسته چک از بانک مقررات خاصی دارد اما قبلا هر کسی می‌توانست دسته چک بگیرد و خیلی از افراد کلاهبردار با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب یا حتی افراد فوت شده دسته‌چک می‌گرفتند و به هر کسی که می‌رسیدند یک برگه‌چک می‌کشیدند و وقتی سررسید‌چک می‌رسید هیچ‌کس دستش به آنها نمی‌رسید. اما حالا به این راحتی به کسی چک نمی‌دهند.
او ادامه می‌دهد: همه تمرکزمان را روی پیدا‌کردن فرد کلاهبردار می‌گذاریم. این کار ممکن است گاهی زمان زیادی طول بکشد اما معمولا به نتیجه می‌رسیم. همه جاهایی را که گمان می‌کنیم فرد مورد نظر در آنجا تردد داشته باشد زیرنظر می‌گیریم و شبانه‌روز مراقب اوضاع هستیم تا بالاخره بتوانیم او را پیدا کنیم. اما وقتی که او را پیدا می‌کنیم خودمان هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. همه اطلاعاتی را که به‌دست آورده‌ایم در اختیار کارفرما قرار می‌دهیم تا او با کمک پلیس فرد کلاهبردار را دستگیر کند. ما هیچ وقت وارد کارهای میدانی و درگیری با افراد نمی‌شویم. چرا که اجازه چنین کارهایی را نداریم. بعد از انجام کار طبق توافقی که با کارفرما انجام داده‌ایم دستمزدمان را دریافت می‌کنیم. این دستمزد معمولا بین 20تا 40درصد است و بسته به سختی کار تعیین می‌شود. اغلب کارفرمایان هم با رضایت این مبلغ را پرداخت می‌کنند. چرا که تا قبل از آن هیچ پولی دست‌شان را نمی‌گرفت اما تلاش ما آنها را به بخش زیادی از طلب‌شان می‌رساند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید