• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211660
+
-

حکم اعدام برای قاتل مخوف

آن سوی مرز
حکم اعدام برای قاتل مخوف

قاتل سریالی که به اتهام قتل یک زن جوان، 25سال است در زندان به سر می‌برد، به اتهام دومین قتل در همان سال‌ها به اعدام محکوم شد. به گزارش همشهری به نقل از‌ای بی‌سی نیوز، دسامبر 1998، لوسیوس بوید اهل فلوریدا که آن زمان 39ساله بود، دختری جوان به نام داونیا داکوستا 21ساله را که برای تهیه بنزین برای ماشینش به پمپ بنزین رفته بود ربود. آن روز لوسیوس که با ون مشکی در پمپ بنزین حضور داشت، با دیدن دختر جوان که گالن بنزین در دست داشت، به او پیشنهاد داد تا وی را به ماشینش برساند و دختر جوان نیز قبول کرد اما در بین راه او را ربود و بعد از تجاوز وی را به قتل رساند. جسد داونیا 3روز بعد درحالی‌که 36ضربه چاقو خورده بود، در یک علفزار پیدا شد.
هیچ‌کس نمی‌دانست قاتل کیست و کارآگاهان پلیس تحقیقات برای یافتن ردی از وی را ادامه دادند و با سرنخ‌ها و اظهارات شاهدان پمپ بنزین و پیدا شدن دی‌ان‌ای لوسیوس روی بدن داونیا، موفق شدند او را شناسایی کنند. مرد جنایتکار کمی بعد در مخفیگاهش دستگیر شد و با اعتراف به قتل داونیا به زندان افتاد و در نهایت در سال 2002 به حبس ابد محکوم شد. این اما همه ماجرا نبود. مرد جنایتکار در حالی در زندان به سر می‌برد که راز مخوف دیگری را در سینه داشت که هرگز به آن اعتراف نکرده بود.
ماجرا از این قرار بود که قاتل بی‌رحم یک هفته بعد از قتل دختر 21ساله، زنی به نام آیلین تروپنر 41ساله را که یک تاجر معروف و مادر دو فرزند بود، با همین شیوه فریب داده و پس از تجاوز به قتل رسانده بود. راز قتل آیلین در همه این سال‌ها سر به مهر باقی مانده بود تا اینکه مدتی قبل رسیدگی به پرونده او از سر گرفته شد.  با رسیدگی دوباره به این پرونده، آثار دی‌ان‌ای قاتل که در محل پیدا شدن جسد آیلین به دست آمده بود،  در اختیار آزمایشگاه مدرن جنایی قرار گرفت و معلوم شد که آیلین نیز توسط همان قاتلی به قتل رسیده که به اتهام قتل دختر 21ساله به حبس ابد محکوم شده است. به این ترتیب پرونده لوسیوس دوباره به جریان افتاد و در ادامه سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد این مرد نه‌تنها داونیا و آیلین بلکه فرد دیگری را هم به قتل رسانده است. پلیس می‌گوید که سال‌ها قبل و پیش از دستگیری لوسیوس، نامزد 19ساله وی به نام پاتریس آلستون به طرز عجیبی ناپدید شد و او داستان‌های عجیبی درباره ناپدید شدن وی تعریف کرده بود. همچنین  خواهرلوسیوس در اواسط دهه 1990ناپدید شد و هرگز پیدا نشد. به همین دلیل شکی وجود ندارد که وی آنها را به قتل رسانده و قربانیان دیگری نیز داشته باشد. درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه دارد هفته گذشته، رسیدگی به پرونده قتل آیلین، دومین قربانی لوسیوس آغاز شد و هیأت منصفه وی را براساس شواهد به‌دست آمده به اعدام محکوم کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید