• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211653
+
-

پیش‌بینی نرخ طلا در هفته آینده

کارشناس بازار طلا و جواهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر گفت: در هفته جاری که رو به اتمام است از ابتدای هفته اخبار سیاسی نگران‌کننده‌ای منتشر شد و شاهد درگیری در منطقه خاورمیانه بودیم و همین موضوع بازارهای مالی را با نوسان شدیدی همراه کرد به‌طوری که قیمت نفت تحت‌تأثیر همین اتفاقات افزایشی شد و قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها ازجمله نقره، پلاتین و پالادیوم هم بالا رفت.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با همشهری ادامه داد: این در حالی بود که قیمت ارز در اول هفته هیچ تغییری نداشت و در طول هفته حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان هم با کاهش مواجه شد، یعنی ما این هفته افزایش قیمت ارز نداشتیم و شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم.
نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اما قیمت هر اونس طلا در ابتدای هفته به بالاترین حد خود یعنی تا نزدیک ۲۱۰۰ دلار رفت ولی معاملات قیمت جهانی طلا در ابتدای هفته در ۲۰۷۲ دلار بسته شد. روز شنبه و یکشنبه بازارهای جهانی بسته بود اما از روز دوشنبه قیمت جهانی طلا با کاهش همراه شد و روز چهارشنبه به ۲۰۲۶ دلار رسید که نسبت به اول هفته نزدیک به ۴۶ دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش قیمت اونس طلا موجب شد از روز دوشنبه قیمت طلا و سکه با کمی کاهش همراه شود اما در هر صورت چون قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی این هفته افزایش یافت قیمت‌ها هم یک مقدار افزایشی بود.

قیمت جدید طلا و سکه
کارشناس بازار طلا و جواهر در مورد قیمت‌های جدید طلا و سکه در مقایسه با ابتدای هفته جاری اعلام کرد: در حال حاضر قیمت هر اونس طلا ۲۰۲۶ دلار است. قیمت سکه طرح جدید که اول هفته ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بود در حال حاضر ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشته است؛ قیمت سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز اول هفته در حال حاضر ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ نیم سکه از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اول هفته به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ ربع سکه هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به اول هفته به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید؛ و سکه یک گرمی هم اول هفته ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که الان ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.
کشتی‌آرای ادامه داد: هر مثقال طلای آب شده هم در ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بود که امروز به ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسیده است که کاهش حدود ۲۲۰ هزار تومانی داشته است. همچنین، هر گرم طلای ۱۸ عیار در ابتدای هفته ۲ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان بود که در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان است و حدود ۴۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.
این کارشناس حوزه طلا افزود: حباب سکه در این هفته تغییری نداشته که نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است؛ البته رکود در بازار همچنان مشاهده می‌شود اما هیچ‌گونه هیجان یا التهابی در بازار مشاهد نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید