• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211642
+
-

لیگ بی‌دفاع

به‌نظر می‌رسد لیگ برتر فوتبال انگلستان در این فصل رکورد تعداد گل رد‌و‌بدل‌شده را بزند

لیگ بی‌دفاع

دیروز در گزارشی مفصل از داده‌های اپتا تحلیل کرده بودیم که تعداد کارت‌های زرد و قرمز در این فصل لیگ برتر انگلیس رکورد خواهد زد؛ انگار قرار است رکورد تعداد گل‌های ردوبدل‌شده هم شکسته شود. هفته پانزدهم لیگ جزیره با نخستین برد تاریخ آرسنال در زمین لوتون آغاز شد؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که 7‌گل داشت، با پیروزی 4بر‌3 توپچی‌ها به پایان رسید و گل آخرش در دقیقه97 به ثمر رسید. بررسی گل‌های این فصل تا پیش از هفته پانزدهم، نشان‌دهنده رکوردی تازه است. اپتا دلایل بالقوه افزایش گل‌ها را هم بررسی کرده است.
    در هفته‌ای که گذشت، 5‌بازی روز یکشنبه لیگ انگلیس، 24‌گل داشت و میانگین گل را در این فصل به 3.16 در هر بازی رساند؛ بالاتر از هر دوره لیگ برتر دیگری و بیشترین گل در لیگ سطح اول (پیش از راه‌اندازی لیگ برتر) از فصل 65-1964. از دهه 1960 این نخستین باری است که میانگین فصلی بالاتر از 2.85گل در هر بازی است.
    فوتبال در زمان تلف‌شده نیمه دوم چیز دیگری است. در اکثر بازی‌های امسال، بیشتر از 10‌دقیقه به زمان بازی‌ها پس از دقیقه90 اضافه شده است. به هر حال، در این دقایق اصرار بیشتری به فشار‌آوردن برای رسیدن به گل وجود دارد و همین مسئله نتایج بازی‌ها را عوض می‌کند؛ دقیقا همان کاری که منچستریونایتد مقابل برنتفورد انجام داد و تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد. گل پیروزی پریشب آرسنال هم در دقیقه‌97 توسط دکلان رایس به ثمر رسید. توپچی‌ها تا دقیقه‌60 با نتیجه 3 بر 2 از لوتون عقب بودند و تا دقیقه97، بازی با نتیجه تساوی دنبال می‌شد.
    در 140‌بازی لیگ برتر در این فصل، 31‌کارت قرمز دریافت شده که در حال‌حاضر بیشتر از تمام 380‌بازی فصل گذشته لیگ برتر (30) است. امسال وقت‌های تلف‌شده بیشتر شده، کارت‌های قرمز و زرد افزایش یافته، مصدومیت‌ها زیادتر از قبل شده و در نتیجه گل هم بیشتر به ثمر می‌رسد. نیوکاسل در آخر هفته بدون 11‌بازیکن تیم اصلی با منچستریونایتد بازی کرد و چلسی، تاتنهام و برنتفورد در حال‌حاضر هر کدام 10‌بازیکن را به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند.
    یکی دیگر از عوامل کمک‌کننده، شکاف رو به رشد کیفیت بین بالا و پایین لیگ برتر است. در این فصل، 8‌مورد از یک تیم را دیده‌ایم که 5‌گل یا بیشتر در یک مسابقه به ثمر رسانده است، ازجمله بزرگ‌ترین برد خارج از خانه تاریخ لیگ برتر؛ زمانی که نیوکاسل در سپتامبر 8بر صفر بر شفیلد یونایتد پیروز شد. این شکافی است که چند‌سالی می‌شود‌ در حال گسترش است و ثروتمندترین تیم‌ها در بالای جدول ثروتمندتر می‌شوند و تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر رسیده‌اند، اغلب قادر به رقابت نیستند؛ هر‌چند همین تیم‌های آسانسوری انگلیسی هم به‌دلیل درآمد بالای حق پخش تلویزیونی وضعیت بهتری نسبت به همتایان خود در سایر لیگ‌های بزرگ اروپایی دارند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید