• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211606
+
-

فرودگاه پیام

فرودگاه پیام


معرفی:
  برای کشف تجربه پرواز لازم نیست حتما یک خلبان آموزش دیده باشید. پرواز تفریحی گزینه‌ای است که می‌تواند رویاهای ماجراجویانه شما را به حقیقتی به‌یادماندنی تبدیل کند. شما می‌توانید پروازهای تفریحی را به‌عنوان یک هدیه خاطرانگیز به عزیزانتان هدیه کنید. فرودگاه پیام کرج، با فاصله 35کیلومتری از تهران یکی از مراکزی است که می‌توانید در آنجا تجربه یک پرواز دو نفره را داشته باشید.

پرواز با هواپیمای شخصی
این امکان فراهم شده تا شخص در پرواز تفریحی کنار خلبان بنشیند و از نزدیک در جریان تمام فرایند پرواز قرار ‌گیرد. در فرودگاه پیام انواع هواپیماهای شخصی هم وجود دارد که تعدادی از مالکان آنها هواپیمایشان را برای پروازهای تفریحی اجاره می‌دهند. هواپیمای شخصی در بعضی فرودگاه‌ها مثل نمک‌آبرود، نوشهر و کیش که با استقبال گردشگران روبه‌رو هستند، به‌عنوان یک وسیله تفریحی در بازه‌های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای استفاده می‌شود. این هواپیماها در ایران بیشتر از نوع ملخی است که برای پرواز‌های با برد کوتاه استفاده می‌شود؛ معمولا هم کاربرد آموزشی، تفریحی یا سمپاشی دارند. هواپیمای شخصی فوق‌‌سبک معمولا دونفره است و توانایی پرواز به‌مدت 5تا 6ساعت را دارد. برد پرواز هواپیمای شخصی به ۲۳۰ تا ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد. هواپیمای شخصی در کشور ما، عموما از نوع فوق‌سبک دو‌نفره هستند که با یک باک ۱۴۰ لیتری بنزین‌سوپر، تا 2هزار کیلومتر پرواز می‌کنند.

سه ساعته تا کیش
هواپیما‌های شخصی تک‌موتوره، ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و می‌توانند در 3ساعت از تهران به کیش برسند. این هواپیماها اجازه پرواز داخل شهر‌های بزرگ را ندارند و باید در حاشیه شهر پرواز کنند. مالکان هواپیمای شخصی در فرودگاه آبیک قزوین، فرودگاه افلاک در شرق تهران، گلبهار در ۳۰ کیلومتری مشهد، ورزقان نزدیک شیراز و پیام کرج در زمینه آموزش، تیک‌آف و لندینگ، پارکینگ، تعمیر و نگهداری، تعویض قطعات و سوخت‌رسانی خدمات دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید