• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 15 آذر 1402
کد مطلب : 211542
+
-

بازدید وزیر کشور از متروی اهواز

چه خبر از پروژه 17ساله خوزستان؟

کار ساخت خط‌یک متروی اهواز بهمن‌ماه سال1385 در قالب قرارداد بین شرکت کیسون به‌عنوان اجرا‌کننده و شرکت نورینکو چین به‌عنوان تامین‌کننده تجهیزات با شهرداری این کلانشهر آغاز شد و پس از گذشت 17سال تا‌کنون هنور به سرانجام نرسیده است؛ پروژه‌ای عمرانی که 4دولت(از دولت نهم تا سیزدهم) و 4دوره شورای شهر(شورای دوم تا ششم) را از سرگذرانده است. این پروژه از سال 1394 تا 1396 فقط 3درصد پیشرفت کاری داشت و در مقطعی برای گرفتن اندک اعتباری فعال و از سال1396 کارگاه آن تعطیل شد و تقریبا تا 6سال تعطیل ماند.
به گزارش همشهری، شهرداری اهواز در خرداد1399، قرارداد خود را با پیمانکار این پروژه که تا آن زمان 28درصد پیشرفت داشت، فسخ کرد که موجب شد شورای‌عالی فنی، بررسی پرونده را از دستورکار خارج کند.
اواخر شهریور امسال بود که خبر رسید رأی قطعی دادگاه درباره وضعیت قطار شهری اهواز صادر شد؛ شهردار اهواز از صدور رأی قطعی دادگاه درخصوص وضعیت قطار شهری اهواز خبر داد و گفت که پس از پیگیری‌های فراوان و ارائه مستندات قانونی، رأی قطعی و لازم‌الاجرا درباره تعیین‌تکلیف قطار شهری اهواز، از سوی مراجع قضایی ذیصلاح صادر شد.
رضا امینی با بیان اینکه به‌زودی پروژه قطار شهری اهواز از پیمانکار قبلی اخذ و طی فرایند قانونی به پیمانکار واجدالشرایط جدید واگذار خواهد شد، افزود: همزمان با صدور رأی قطعی، مقدمات اولیه اختصاص اوراق مشارکت دولتی برای شروع عملیات اجرایی فاز اول خط‌یک قطار شهری اهواز در وزارت کشور کلید خورد.
بعد از آن و اواخر مهر بود که معاون عمرانی استاندار خوزستان از تعیین پیمانکار جدید پروژه قطار شهری اهواز خبر داد و گفت که پروژه قطار شهری اهواز در مرحله بررسی نهایی پیمانکار مربوطه(قرارگاه خاتم الانبیاء) است که در صورت تأیید طی مدت یک تا ۲‌ماه آینده قرارداد جدید آن منعقد خواهد شد.
به‌گفته محمد خانچی، با برنامه‌ریزی و کار جهادی در آینده نزدیک مردم اهواز شاهد شتاب گرفتن این پروژه و بهره‌برداری از فازهای مختلف آن در دولت سیزدهم خواهند بود.
در تازه‌ترین خبر هم که مربوط به سفر وزیر کشور به خوزستان و بازدید از پروژه متروی اهواز است(سه‌شنبه، 14آذر)، احمد وحیدی در سفر یک‌روزه به اهواز با همراهی علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان از روند اجرایی پروژه متروی اهواز بازدید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید