• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
چهار شنبه 15 آذر 1402
کد مطلب : 211509
+
-

تماشای بکر

تماشای بکر

در شمال‌غربی تهران دود‌گرفته و درست در اراضی چیتگر، باغ گیاه‌شناسی ایران قرار گرفته که مانند تکه‌ای از بهشت روی زمین است. علاوه بر انواع و اقسام گونه‌های گیاهی در این باغ ملی، پرندگان و جانوران بسیاری هم در باغ گیاه‌شناسی زیست می‌کنند که دیدنشان خالی از لطف نیست.
مؤسسه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری ایرانیان، برنامه‌ای را در باغ گیاه‌شناسی تدارک دیده برای اینکه کودکان بیشتر با طبیعت آشنا شوند و یک روز را در این باغ زیبا بگذرانند.
بشیر شریف‌نیا، مدیرعامل این مؤسسه درباره برگزاری این برنامه به همشهری می‌گوید: باغ گیاه‌شناسی یک فرصت ممتاز در شهر تهران برای شناخت طبیعت و آشنایی با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. به همین منظور برنامه‌ای برای تماشای پرندگان و سنجاب‌های باغ گیاه‌شناسی ویژه کودکان در روز پنجشنبه 61آذر برگزار می‌شود که بچه‌ها برای پرنده‌نگری به همراه یکی از والدین خود به این باغ بیایند و همراه با بازی و آموزش پرنده‌نگری، از تماشای پرندگان و سنجاب‌ها لذت ببرند.
او اضافه می‌کند: هدف اصلی ما برای برگزاری این برنامه، فرهنگ‌سازی‌ و ایجاد تعلق خاطر در بچه‌ها نسبت به طبیعت و جانوران است. ما معتقدیم اگر بچه‌ها در آشنایی با طبیعت حس خوبی پیدا کنند و با طبیعت دوست شوند، نه‌تنها دیگر آسیبی به آن نمی‌زنند، بلکه در راستای محافظت از اکوسیستم قدم بر‌می‌دارند.
به‌گفته شریف‌نیا، این برنامه ادامه‌دار خواهد بود و کودکان و نوجوانان می‌توانند با عضویت در باشگاه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری ایرانیان یا به‌صورت آزاد، در این برنامه شرکت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید