• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 14 آذر 1402
کد مطلب : 211375
+
-

سودای صعود

مأموریت پرسپولیس، پاره کردن نوار ناکامی‌ها و حضور در مراحل حذفی لیگ قهرمانان است. آنها برای رسیدن به این مهم باید الدحیل بی‌انگیزه را قربانی کنند

سودای صعود

از ساعت 19:30 امشب و از گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از الدحیل قطر میزبانی خواهد کرد. این آخرین بازی سرخپوشان در این گروه است که یا با حذف نماینده ایران به پایان می‌رسد و یا راه را برای صعود آنها به مرحله یک‌هشتم نهایی باز خواهد کرد. پرسپولیس در این رقابت‌ها یک امتیاز از النصر عربستان و 4امتیاز از استقلال تاجیکستان گرفت و حالا اگر به‌دنبال صعود است باید هر 6امتیاز کامل را از الدحیل بگیرد. بازی رفت این 2 تیم در قطر با تک‌گل امید عالیشاه به سود نماینده ایران به پایان رسید و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم چاره‌ای جز پیروزی مقابل نماینده قطر نخواهد داشت.

   برای بردن باید گل زد!
مشکل بزرگ پرسپولیس در فصل جاری مصدومیت‌های پرتعداد بازیکنان کلیدی است که هنوز هم حل نشده. مصدومیت پورعلی‌گنجی و سلمانی که تا پایان فصل ادامه خواهد داشت و آسیب‌دیدگی وحید امیری هم لااقل تا زمان برگزاری دربی تهران بهبود نخواهد یافت. تیم یحیی در غیاب امیری مشکلات زیادی برای تولید موقعیت و رسیدن به گل داشته و تداوم این مشکل در مسابقه‌ای که سرخپوشان نیاز مبرم به پیروزی دارند کاملا دردسرساز خواهد شد. شهاب زاهدی و نبیل باهویی، 2مهاجم پرسپولیس هنوز هیچ گلی در رقابت‌های لیگ قهرمانان نزده‌اند و دست آنها بعد از سپری شدن 5هفته از این مسابقات کاملا خالی است. برای پرسپولیس سعید صادقی 2گل و عالیشاه و ترابی هر کدام یک گل زده‌اند و در آخرین بازی مقابل النصر با وجود حملات پرتعداد سرخپوشان هیچ گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. تمام دغدغه قرمزپوشان در مقابل سفیدپوشان الدحیل، برطرف کردن مشکل گلزنی و رسیدن به گل پیروزی در مقابل هواداران پرشمار حاضر در ورزشگاه آزادی است.

   3ستاره به تهران نیامده‌اند
الدحیل در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نمایش‌های ناامیدکننده‌ای داشته است. آنها بعد از تساوی در گام نخست مقابل استقلال تاجیکستان، 3باخت پیاپی را مقابل پرسپولیس ایران و النصر عربستان (رفت ‌و برگشت) تجربه کردند و بعد از آن بالاخره توانستند در جدال با استقلال تاجیکستان به تنها پیروزی خودشان برسند. شاگردان کریستوفر گالتیه هیچ شانسی برای رسیدن به مرحله حذفی ندارند اما امیدوارند بتوانند پایان خوشی را در رقابت‌های آسیایی تجربه کنند. الدحیل در رویارویی با پرسپولیس چند بازیکن اصلی‌اش را در اختیار ندارد و این شانس بزرگی برای تیم میزبان خواهد بود. فیلیپ کوتینیو ستاره برزیلی الدحیل به‌خاطر مصدومیت در قطر مانده و اصلا به تهران سفر نکرده است. بهترین نمایش این بازیکن در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، در نبرد با النصر عربستان بود که توانست 2بار مقابل این تیم گلزنی کند. دیگر غایب الدحیل در بازی امشب روبن سمدو مدافع پرتغالی و تأثیرگذار این تیم است که در بازی قبلی مقابل استقلال تاجیکستان از داور کارت قرمز گرفت و محروم شد. ادمیلسون جونیور نیز مانند دیدارهای اخیر الدحیل همچنان مصدوم و غایب است.

   الدحیل در حلقه محاصره
هرقدر ضعف گلزنی پرسپولیس در بازی‌های اخیر هواداران این تیم را نگران می‌کند، در عوض حضور پرشور تماشاگران و ورزشگاهی که بعد از مدت‌ها با حداکثر ظرفیتش به تیم میهمان فشار خواهد آورد می‌تواند نقطه مثبت و امیدوارکننده برای نماینده ایران باشد. هواداران پرسپولیس امروز با خاطره بازی یک‌چهارم نهایی سال2018 مقابل الدحیل قرار می‌گیرند. مسابقه‌ای که در ورزشگاه آزادی با یک کام‌بک رویایی برای پرسپولیس و برد 3بر یک این تیم به پایان رسید. از آن تیم پرسپولیس، امروز فقط بیرانوند و عالیشاه در جمع سرخپوشان هستند.

   طلسم شکنی
پرسپولیس امروز در حالی به مصاف الدحیل می‌رود که 32روز است در هیچ مسابقه‌ای طعم برد را نچشیده‌. شاید باورکردنی نباشد اما آخرین برد قرمزها در یک مسابقه رسمی به روز دوم آبان و دیدار رفت مقابل استقلال تاجیکستان برمی‌گردد؛ مسابقه‌ای که قرمزها با 2گل سعید صادقی آن را به سود خود به پایان بردند. از آن روز به بعد شاگردان یحیی گل‌محمدی در 5بازی به میدان رفته‌اند که هیچ‌یک را نبرده‌اند. آنها 2تساوی ناامیدکننده بدون گل و 2بر 2مقابل ملوان و صنعت نفت داشته‌اند، در ادامه با یک گل به سپاهان باختند و بعد هم 2مساوی یک بر یک و صفر بر صفر را در بازی با استقلال تاجیکستان و النصر عربستان تجربه کردند. این رکورد بسیار ضعیف بعد از 9سال برای پرسپولیس تکرار شده و آنها برای پایان دادن به این طلسم، هر طور شده باید الدحیل را ببرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید