• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 آذر 1402
کد مطلب : 211316
+
-

تردد افراد دارای معلولیت تسهیل می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دیروز (12آذر) همزمان با روز جهانی معلولان به تشریح بخشی از اقدامات مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به افراد دارای معلولیت پرداخت و گفت که تلاش می‌کنیم تا شهروندان دارای معلولیت بتوانند از امکانات و خدمات مانند سایر مردم بهره‌مند شوند. محسن هرمزی در ادامه به سامانه جانبازان و معلولان اشاره و عنوان کرد: «این سامانه حدود ۴۹۰۰مشترک و مجموعا ۱۱۴دستگاه وسیله نقلیه مناسب‌سازی شده دارد که ۸۱دستگاه وَن، ۲۵دستگاه اتوبوس و ۸دستگاه مینی‌بوس هستند. البته تعدادی از ون‌های این سامانه دچار مشکل شده بودند که اخیرا اورهال آنها انجام شده و به چرخه خدمت‌رسانی برگشته‌اند.» دسترسی به این سامانه و امکانات و خدمات آن از طریق سامانه پیامکی و تلفن گویای ۶۳۰۵  امکان‌پذیر است.

تجهیز ایستگاه‌های مترو
هرمزی به تمهیدات و تسهیلات شرکت مترو برای افراد دارای معلولیت هم اشاره کرد و گفت: «تمام ایستگاه‌های جدید مترو باید به‌منظور رعایت حال شهروندان کم‌توان، مجهز به پله برقی و آسانسور باشند و درصورت عدم‌تکمیل آسانسور هر یک از ایستگاه‌ها، شرکت مترو متعهد است که ظرف مدت 3‌ماه پس از بهره‌برداری، نسبت به راه‌اندازی آسانسور در آن ایستگاه‌ها اقدام کند.» به‌گفته او اکنون ۹۲ ایستگاه از ۱۵۵ ایستگاه مترو و به‌عبارتی، ۶۰درصد از کل ایستگاه‌های متروی تهران مجهز به پله‌برقی هستند. این ایستگاه‌ها علاوه بر پله برقی به امکاناتی همچون آسانسور، خطوط بساوایی، نشانه‌ها و علائم راهنما و نیز میله‌های دستگرد به‌منظور سهولت تردد شهروندان کم‌توان مجهز شده‌اند.

یکپارچه‌سازی‌ خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان استثنایی
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در تشریح وضعیت حمل‌ونقل حدود ۴هزار دانش‌آموز مدارس استثنایی، شامل معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی و حرکتی، اُتیسم و... که به‌صورت رایگان از سوی سازمان تاکسیرانی انجام می‌شود، پرداخت و تأکید کرد: «سرویس مدارس استثنایی، یکپارچه و هوشمند است و با توجه به اینکه برای نخستین‌بار نسبت به ثبت ناوگان روی سامانه سهند اقدام کردیم، اولیای دانش‌آموزان می‌توانند بدون حضور در مدرسه یا سازمان تاکسیرانی، مشخصات فرزندان خود را ثبت کنند و از خدمات رایگان مدیریت شهری برخوردار شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید