• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 آذر 1402
کد مطلب : 211265
+
-

گزارش خبرنگار فلسطینی از روایت‌سازی‌ جعلی در رسانه‌های جهان علیه حماس

خبرنگار زن فلسطینی روشنگری کرد

نگاه
خبرنگار زن فلسطینی روشنگری کرد

پس از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» که تلفات بی‌سابقه‌ای از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اشغالگران صهیونیست وارد کرد، یک دروغ عجیب در رسانه‌های جهان به سرعت مخابره شد. «منا حوا» خبرنگار فلسطینی با انجام تحقیقاتی روند رسانه‌ای‌شدن و اثبات دروغ‌بودن این اخبار  را منتشر کرد.
او در ادامه روشنگری‌هایش، فیلمی در رسانه‌ها منتشر کرده و در آن به زبان عربی می‌گوید: دیوید صهیون شهرک‌نشین تندرو در ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی علنا اعلام می‌کند که تمام سرزمین‌های عربی باید محو شده و هر انسانی که فلسطینی است باید کشته شود. این شخص کسی بود که نخستین بار این دروغ را پخش کرد که حماس بچه‌ها را سر می‌برد و جلوی دوربین گفت: «نیروهای حماس سر بچه‌ها را بریدند، سر زن‌ها را بریدند.»؛ دروغی که مهم‌ترین روزنامه‌ها آن را منتشر کردند. گزارشگر تلویزیونی از او پرسید: «گفتی حداقل 40تا بچه را کشتن. حداقل 40تا بچه!!!» حتی رئیس‌جمهورها این خبر کذب را تکرار کردند. بایدن گفت: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که تروریست‌ها سر بچه‌ها را می‌برند...»؛ ماجرایی که هیچ اساسی نداشت.
«منا حوا» در ادامه این گزارش به نقطه آغاز رسانه‌ای‌شدن این خبر اشاره کرده و می‌گوید: «این داستان از کجا شروع شد؟ یک خانم روزنامه‌نگار، دیوید صهیون را مهمان برنامه خود کرد؛ مصاحبه با شاهدی که چیزی ندیده. روزنامه‌نگار بخش خاورمیانه روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت این دروغ بدون منبع را منتشر کرد.»
این بانوی خبرنگار برای رسیدن به هدفش یعنی روشنگری دست به‌کار جالبی می‌زند. به «بلاترو» خبرنگار بریتانیایی زنگ می‌زند و از او می‌پرسد که شما خودتان شاهد این اتفاق که ادعا شده حماس انجام داده، بودید؟ و در جواب فقط می‌شنود: «عذرخواهی می‌کنم. نمی‌خواهم درباره این موضوع نظری بدهم.» وقتی دوباره از او می‌پرسد که آیا شما آگاهید که کاری که انجام دادید منجر به کشتن تعداد بیشتر کودکان در غزه می‌شود؟ می‌گوید: «ببخشید من نمی‌توانم نظری بدهم.»

اسرائیل چگونه دروغ می‌سازد؟
تحقیقات مطبوعاتی بعد از این خبر تأیید کرد این هم دروغ محض رژیم اسرائیل بوده است. اینجا بود که روزنامه‌نگارانی که این گزارش ارتش اشغالگر را منتشر کرده بودند اعتراف کردند که چیزی ندیده‌اند. منا حوا ادامه می‌دهد: «خود کاخ سفید هم اعلام کرد که بایدن نیز چیزی ندیده است. اما آن ویدئوها همچنان سر جای خود مانده است. فقط یکی از آنها ۲۷میلیون به بالا بازدید خورده و حذف نشد. اما هدف از نشر این دروغ بزرگ چه بود؟ اسرائیل دروغ را می‌سازد. افراد مشهور تکرارش می‌کنند. روزنامه‌ها منتشرش می‌کنند. رئیس‌جمهورها بر آن تأکید می‌کنند. بعد از انتشار و بازدید میلیونی اعتراف به دروغ آن می‌کنند. تکرار پیوسته دروغ‌ها، سیرک دلقک‌بازی بزرگی برای سیاه‌نمایی و تخریب مسئله فلسطین است. آدم‌های بدون فکر هم تکرارش می‌کنند. اسرائیل همواره نیازمند دروغ است.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :