• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 11 آذر 1402
کد مطلب : 211016
+
-

هزینه عمل جراحی لاغری

قیمت
هزینه عمل جراحی لاغری

تکنیک‌ها و روش‌های جراحی لاغری بسیار متنوع هستند. برای پیشبرد هر کدام از این روش‌ها نیز یک مسیر خاص طی می‌شود. بنابراین هر عمل لاغری، تجهیزات، مهارت، تخصص و نیازمندی‌های خاص خود را می‌طلبد. پس ما نمی‌توانیم بگوییم که مثلا هزینه جراحی لاغری ثابت بوده و به‌عنوان مثال ۳۰ میلیون تومان است. هزینه کلی اعمال لاغری را به‌صورت بازه‌ای بیان می‌کنند و هزینه تکنیک‌ها و روش‌های جراحی (مانند اسلیو، بای پس و …) را به‌صورت یک عدد یا مثلا عنوان می‌کنند هزینه از فلان قیمت شروع می‌شود.
ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که بیمه‌های درمانی و مکمل تنها زمانی هزینه جراحی را تقبل می‌کنند که شاخص توده بدنی یا BMI افراد بالای ۴۰ باشد و زیر این عدد، هزینه به‌صورت آزاد حساب می‌شود. بر همین اساس هزینه عمل لاغری بدون بیمه از ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود. (البته برخی از جراحان تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز هزینه دریافت می‌کنند).
با توجه به اینکه دو عمل لاغری عمل اسلیو معده و بای پس معده رایج‌ترین روش‌ها جهت درمان چاقی مفرط هستند، صرفا هزینه این دو عمل را درج کردیم.
برای جراحی اسلیو معمولا همان محدوده ۷۰ میلیون تومان به بالا درنظر گرفته می‌شود و با بیمه تکمیلی می‌تواند بین ۳۵ تا ۴۵ تومان متغیر باشد. البته این رقم بستگی به سقف تعیین شده توسط بیمه‌تان دارد. هزینه عمل بای پس معده نیز تقریبا مشابه هزینه اسلیو معده برآورد می‌شود و به‌دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد کمی بیشتر است. در حال حاضر ممکن است هزینه عمل لاغری بای پس معده تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد.
البته باید به این نکته توجه کنید که ممکن است در برخی بیمارستان‌ها هزینه‌ها بیشتر یا حتی کمتر از این مقدار باشد، ولی معمولا هزینه‌ها در این محدوده قرار دارند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید