دستاوردها و رکوردهای فاز سوم پروژه در دولت سیزدهم
تأمین ادوات و تکمیل روسازی خط برگشت فاز سوم پروژه در کمتر از 7ماه (تست سرد)
بومیسازی ریل حرکتی (برای نخستین بار در کشور)
بومیسازی ریل سوم و اجرای آن برای نخستینبار در کشور
استفاده از کلید 750ولت بومی برای نخستینبار در پروژههای مترویی
اجرای فرایندهای تجهیزات ویژه (مهندسی، تأمین، نصب، تست و راهاندازی) در کمتر از 10ماه
راهاندازی پست RS، 3پست LPS، 80کیلومتر کابلکشی و نصب 20کیلومتر ریل سوم در کمتر از 35روز
طراحی و اجرای ساختمان پست HVS بهصورت پیشساخته برای نخستینبار در کشور با رعایت صرفه و صلاح ریالی و زمانی (کاهش 65درصدی زمان اجرا و 50درصدی هزینه)
مهمترین اقدامات انجام شده در 2سال اخیر
اجرای خط انتقال برق (پست HVS) و کابلهای برقرسانی (80کیلومتر) در قالب تجهیزات تأمین توان
اجرای ریل سوم (38کیلومتر در 2مسیر رفت و برگشت)
محوطهسازی، ایجاد دیوار بتنی پیرامونی، اجرای فنس پیرامونی مسیر، احداث ساختمان HVS و اجرای تأسیسات ناویژه
پیشرفت عملیات ساختمانی در شهریور1400 معادل 45درصد بوده و امروز به 99درصد رسیده است.
پیشرفت عملیات تجهیزاتی در شهریور1400 معادل صفر درصد بوده و امروز به مرز 96درصد رسیده است.
تأمین 4رشته پله برقی، یک دستگاه آسانسور، سیستم گیتهای مسافری
تأمین اعتبارات غیرنقدی پروژه در قالب تهاتر زمین (680میلیارد تومان - 300قطعه زمین)
هزینه انجامشده در پروژه از شهریور1400 تاکنون معادل 1500میلیارد تومان
روزانه حداقل یک میلیارد تا یکمیلیاردو500هزار تومان کمتر از جیب کل مسافران تهران-پرند هزینه میشود. (با افتتاح متروی پرند)