• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 10 آذر 1402
کد مطلب : 210961
+
-

بدرقه باشکوه

تشییع پیکر شهدای مدافع حرم بر روی دستان مردم قدرشناس مشهد

بدرقه باشکوه

پیکر پاک 8شهید مدافع حرم اهل‌بیت(ع) که پس از 8سال در منطقه خان‌طومان سوریه تفحص شده‌اند، با حضور پرشور مردم شهیدپرور مشهد و در میان اشک‌های بی‌پایان زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها تشییع شدند. در این مراسم پیکر 8شهید مدافع حرم روی دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور مشهد از مهدیه تا حرم مطهر رضوی تشییع شدند.

 طواف در حریم عشق
مهدی ذاکرحسینی، علی آقا‌عبدالهی، حسن اکبری و سیدمصطفی صادقی از تهران و شهید رضا عباسی از کرمانشاه، شهید غلامعلی تولی از گرگان، شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و شهید الیاس چگینی از قزوین، 8 شهید مدافع حرمی بودند که پیکر پاکشان در حرم امام هشتم(ع) تشییع شد. هفتم آذر‌ماه اداره ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شناسایی و بازگشت پیکر مطهر این شهدای مدافع حرم به میهن اسلامی خبر داده بود. پیش‌تر اداره ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بحمدالله به برکت خون شهدای مدافع حرم و تلاش شبانه‌روزی گروه تفحص تعاون رزم ایثارگران سپاه و نیروی قدس برای تفحص و کشف پیکر مطهر شهدا، با الطاف خداوند متعال هویت پیکر مطهر 8شهید مدافع حرم از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله سپاه شناسایی، تأیید و به میهن اسلامی بازگشته است.

 از قبل می‌دانستم برادرم در ایام فاطمیه برمی‌گردد
مریم چگینی، خواهر شهید الیاس چگینی در حاشیه مراسم تشییع شهدا گفته است: ما افتخار می‌کنیم که برادرمان در راه حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است و با توجه به اینکه در ایام فاطمیه هم حضور داریم لباس سیاهی که بر تن کرده‌ایم به‌خاطر شهادت برادرمان نیست بلکه به خاطر حضرت زهرا است و ما اصلا از شهادت برادرمان ناراحت نیستیم بلکه افتخار می‌کنیم. برادر شهیدم 2هفته مانده بود که تشریف بیاورند در خواب همه‌‌چیز را به من گفت و من اجازه نداشتم این را بگویم و مطمئن بودم که در ایام فاطمیه برخواهد گشت. برادرم خیلی ولایتی بود و به حرام و حلال خیلی توجه می‌کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید