• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210896
+
-

رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از بسیجیان تبیین کردند

مقاومت‌و‌تسلیم؛ دوگانه جدید‌در منطقه

حضرت آیت الله خامنه‌ای ‌: طوفان‌الاقصی آمریکازدایی کرد

رهبری
مقاومت‌و‌تسلیم؛ دوگانه جدید‌در منطقه

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از بسیجیان که به‌صورت همزمان برای حوزه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور پخش می‌شد، تأکید کردند: پیش‌بینی و بشارت امام(ره) درباره تشکیل هسته‌های مقاومت‌ جهانی محقق شده و طوفان خاموش‌ناشدنی الاقصی، شکل‌دهی یک جغرافیای جدید سیاسی در منطقه غرب‌آسیا را تسهیل کرده که «آمریکازدایی» و ایجاد دوگانه «مقاومت و تسلیم» به‌جای دوگانه‌های جعلی و تحمیلی و تسریع در حل مسئله‌ فلسطین، مهم‌ترین خصوصیات این جغرافیای جدید سیاسی است.

منطق تشکیل بسیج
بسیج، یادگار گرانبهای امام‌خمینی(ره) است و افتخار امام به بسیجی بودن، نشان‌دهنده ‌شأن عظیم بسیج است. دوراندیشی امام در تشخیص نیاز مبرم کشور به یک نیروی عظیم مردمی، منطق تشکیل بسیج بود. منطق حداکثرسازی امکان مقاومت کشور در مقابل همه خطرات و تهدیدها، امروز و در آینده هم مستحکم و جاری است و وجود بسیج برای «دفاع همه‌جانبه مادی و معنوی از هویت ملی، امنیت ایران و منافع ملت»، کاملا ضروری است.

هدف‌گذاری دقیق امام‌ره‌
کارنامه بسیج در ۴۴سال اخیر، نشانه دقیق بودن هدف‌گذاری امام(ره) در ایجاد این نهاد مردمی است. عملکرد سرنوشت‌ساز و پیروزی‌آفرین بسیج در دفاع ‌مقدس، نمونه‌ای روشن از دوراندیشی امام(ره) بود. بسیج در نگاه امام(ره) «لشکر مخلص خدا» و «مدرسه عشق» است.

تبیین 2تعبیر مهم
استفاده امام(ره) از تعبیر «لشکر» نشان‌دهنده وجه رزمی بسیج است. رزمندگی یعنی ترکیب قدرت «مادی و جسمانی»، قدرت «روحی و اراده و شجاعت» و قدرت «فکری» یعنی تدبیر و ترفند جنگی. جمله امام(ره) با عنوان «لشکر مخلص خدا» یعنی بسیج و بسیجی، خالصانه برای خدا می‌رزمد و در رزم، مظهر اشدّاء است. تعبیر «مدرسه عشق» برای بسیج، نشانه این حقیقت است که بسیج «با عشق به خدا و معنویت و مردم»، درمسیر حق حرکت می‌کند و عشق واقعی را تعلیم می‌دهد و تدریس می‌کند.

ویژگی‌های فرهنگ بسیجی از نگاه  رهبر معظم ‌انقلاب
  مردمی بودن
  داشتن تعهد و احساس مسئولیت
  بی‌اعتنا نبودن به مسائل جاری و آینده کشور
  درک معنای انقلاب
  انقلابی بودن
  نظم‌ناپذیر نبودن
  قانون‌گریز نبودن
   هنجارشکن نبودن
   بیان نکردن اعتراض با هنجارشکنی
   پرهیز از کارهای نمایشی و بدون محتوا و ویترینی
   یاری افراد ضعیف
   مواجهه با ظالم
   دوری از کبر و غرور
   پرهیز از طلبکاری از انقلاب و کشور و ملت
   تکلیف‌گرایی
   پرهیز از صرف امکانات و توانایی‌های سازمانی برای منافع شخصی
   امانت‌‌داری
   خدمت به همه مردم؛ فراتر از دین، قومیت و سلیقه سیاسی

نقشه شکست‌خورده آمریکایی‌ها
بشارت امام بزرگوار درباره «تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی» امروز در منطقه محقق شده و هسته‌های مقاومت درحال تغییر سرنوشت منطقه هستند که یک نمونه آن، همین «طوفان‌الاقصی» است. نقشه آمریکایی‌ها برای تغییر نقشه جغرافیای سیاسی غرب‌آسیا شکست‌خورده است. جغرافیای سیاسی منطقه درحال دگرگونی است، اما نه به نفع آمریکا، بلکه به‌نفع جبهه مقاومت.

ناکامی در نابود کردن حزب‌الله
آمریکایی‌ها چند سال قبل در قضیه لبنان گفتند به‌دنبال تشکیل «خاورمیانه جدید» براساس نیازها و منافع نامشروع خود هستند که البته ناکام ماندند. آمریکا به‌دنبال نابود کردن حزب‌الله بود، اما حزب‌الله پس‌از جنگ ۳۳روزه، بیش‌از ۱۰برابر گذشته قوی‌تر شد.

شکست در عراق
ناکامی آمریکا در بلعیدن عراق از طریق ایجاد حکومت آمریکایی و حاکم کردن یک ژنرال آمریکایی یا یک رئیس غیرنظامی آمریکایی و حتی یک عراقی وابسته به آمریکا در مقاطع پس از اشغال، از دیگر جلوه‌های شکست تشکیل خاورمیانه جدید است. در عراقی که آنها به‌دنبال بلعیدن آن بودند، امروز هسته‌های مقاومت در قضیه فلسطین وارد شده‌اند.

2ناکامی بزرگ
شکست آمریکایی‌ها در تسلط بر سوریه از طریق عوامل نیابتی آن، مانند «داعش» و «النصره» نمونه دیگری از ناکامی آنهاست. یک برنامه دیگر آنها در طرح خاورمیانه جدید، تمام کردن مسئله فلسطین به نفع رژیم غاصب بود؛ به‌گونه‌ای که چیزی به نام فلسطین باقی نماند، اما همان طرح خائنانه 2دولتی هم که قبلا تصویب کرده بودند، محقق نشد و پیشرفت امروز گروه‌های مقاومت قابل مقایسه با ۲۰سال قبل نیست.

نفی سلطه آمریکا بر منطقه
خصوصیت اول غرب آسیای جدید، «آمریکازدایی یعنی نفی سلطه آمریکا بر منطقه» است که البته این به معنی قطع روابط سیاسی کشورها با آمریکا نیست، بلکه به معنی زائل شدن قدرت و تسلط سیاسی آمریکاست و همانگونه که می‌بینیم، برخی کشورهای 100درصد تابع هم، درحال زاویه گرفتن با آمریکا هستند.

نشانه واضح آمریکازدایی
یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقا تاریخ‌ساز «طوفان‌الاقصی» است که اگرچه علیه رژیم‌ صهیونیستی بود، اما درجهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه به هم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

بی‌آبرویی فرهنگ غرب
رژیم ‌صهیونیستی در دستیابی به همه اهداف خود در این جنگ، ناکام مانده ‌است. این شکست با عصبانیت و وحشی‌گری‌ها جبران نمی‌شود، بلکه اینگونه اقدام‌ها باعث بی‌آبرویی بیشتر رژیم ‌صهیونیستی و آمریکا و حتی بی‌آبرویی فرهنگ و تمدن غرب شده‌ است. فرهنگ و تمدن غربی این است که اسم به شهادت رساندن ۵هزارکودک فلسطینی و استفاده از بمب فسفری را «دفاع از خود» می‌گذارند؛ بنابراین فرهنگ غرب هم در این قضیه بی‌آبرو شد.

به‌هم‌ریختن دوگانه‌های جعلی
«به‌هم‌ریختن دوگانه‌های جعلی و تحمیلی در منطقه» خصوصیت دیگر غرب آسیای جدید است. دوگانه‌های «عرب و غیرعرب»، «شیعه و سنی» و افسانه هلال شیعی، رنگ باخته که نمونه واضح آن در قضیه فلسطین است، چرا که در «طوفان‌الاقصی» و قبل از آن، بیشترین کمک را به فلسطینیان شیعیان عرب و غیرعرب کرده‌اند.

شکل‌گیری دوگانه جدید
درمقابل آن دوگانه‌های تحمیلی، دوگانه جدیدی به نام «مقاومت و تسلیم» بر منطقه حاکم شده ‌است و امروز جریان مقاومت یعنی تسلیم نبودن در برابر «زورگویی، زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا»، یک جریان واضح در منطقه است. «حل مسئله فلسطین» خصوصیت دیگر غرب ‌آسیای جدید و درحال شکل‌گیری است.

همه‌پرسی از همه فلسطینی‌ها
غیر از اشغالگران، همه فلسطینی‌ها، چه ساکنان فلسطین، چه ساکنان کشورهای همسایه و اردوگاه‌ها و مناطق دیگر باید بتوانند برای اداره فلسطین نظر دهند. البته برخی می‌گویند رژیم ‌صهیونیستی زیر بار این طرح نمی‌رود، اما باید این اراده به آن تحمیل شود و اگر این طرح دنبال شود، این هدف محقق خواهد شد.

انتساب یک نظر دروغ به ایران
برخی‌ها در دنیا یک نظر دروغ مبنی بر «به دریا ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها برای حل مسئله فلسطین» را به جمهوری ‌اسلامی ایران منتسب می‌کنند. نظر جمهوری ‌اسلامی به دریا ریختن کسی نیست، بلکه این است که باید دولتی با نظر مردم فلسطین تشکیل شود و درباره اینگونه افراد نیز همان دولت تصمیم بگیرد.

«طوفان‌الاقصی»؛ حادثه‌ای بی‌نظیر
حادثه مهم و بی‌نظیر «طوفان‌الاقصی» باعث نزدیک شدن اهداف و تسهیل راه شده ‌است. رژیم‌ صهیونیستی که اعصابش از این طوفان تکه پاره شده، برای خاموش کردن آن دست به بمباران بیمارستان، مدرسه، جمعیت‌های مردمی و کشتن کودکان زد که البته با این جنایت‌ها نتوانسته و نخواهد توانست طوفان‌الاقصی را از بین ببرد.


فشرده‌‎ ۷۵سال جنایت
فجایع ۵۰روز گذشته، فشرده‌‎ ۷۵سال جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین است. کشتار و آواره کردن مردم اعم از زن و کودک و شهرک‌سازی با ویران کردن خانه‌ها و مزارع فلسطینیان ازجمله جنایت‌های مستمر اشغالگران در این ۷۵سال بود که همه آن جنایت‌ها را به‌صورت فشرده در این ۵۰روز نیز انجام دادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید