• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210855
+
-

برپایی صدمین سالروز تولد آل‌احمد

یاد
برپایی صدمین سالروز تولد آل‌احمد

فرماندار طالقان از برگزاری یکصدمین سالروز تولد جلال آل احمد در طالقان خبر داد. علی مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: این مراسم ساعت ۹:۳۰ شنبه ۱۱ آذرماه در فرهنگسرای جلال‌آل احمد طالقان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: جلال آل‌احمد نویسنده و روشنفکری است که در تهران متولد شده ولی خانواده‌اش اصالتا اهل روستای اورازان طالقان هستند. وی با بیان اینکه جلال جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر دارد، توضیح داد: آثار داستانی او، به نوعی حکایت بزرگی از تجربه‌های شخصی، حکایت‌های گویای زندگی، مسیر تحولات فکری و تجربیات عملی‌ و دریافت‌های دوران زندگی اوست. وی ادامه داد: جلال آل‌احمد خود را به آنچه دریافت می‌کرد متعهد می‌دانست که نوعی رسالت در آفرینش ادبی و انتقال آن با زبانی قابل فهم به دیگران است. وی توضیح داد: جلال در نثر، داستان و نیز کتاب‌ها برای خود نوعی تعهد و رسالت قائل است و شفاف، گویا، مختصر و کوتاه نویس است که در نهایت اختصار پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند و عاری از هرگونه پیچیدگی در انتقال پیام است.
 وی گفت: برای حضور در این مراسم از خواهرزاده این نویسنده و یک استاد جلال‌شناس هم دعوت شده و علاوه بر این، جمعی از دانشجویان استان هم حضور خواهند داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید