• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210846
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5lGJ
+
-

عدد خبر

20 واحد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان برنامه هفتم توسعه هیچ فردی برای هیچ خدمتی مراجعه حضوری نخواهد داشت، گفت: در برنامه هفتم هم تکلیف شده که هر دستگاهی سالی ۲۰واحد از خدمات خود را هوشمند کند. عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به‌میزان پیشرفت هوشمندسازی خدمات دستگاه‌های اجرایی کشور، بیان کرد: درخواست می‌کنیم نهادهایی که مشمول این قانون هستند به تکلیف قانونی خود عمل کنند تا ما شاهد فراهم شدن این امکان برای همه مردم باشیم.

2 میلیارد دلار
در 8ماهه امسال بیش از ۹میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش نزدیک به 2میلیارد دلار به کشور وارد شده است.
براساس گزارش گمرک ایران، در 8ماهه سال‌جاری ۹میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه گوشی تلفن همراه به 2 شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار بوده است.

40 هزار دلار
بازیابی قیمت بیت‌کوین با مانعی قابل توجه نزدیک مرز ۳۸هزار دلار روبه‌رو شده که همین امر تغییر روند قیمتی این رمزارز در نیمه دوم نوامبر را به‌دنبال داشت، اما به‌نظر می‌رسد با عبور از این مانع به سطح ۴۰هزار دلار نزدیک شود. طی 2هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین چندین تلاش ناموفق برای شکستن این مقاومت انجام داده که نشان‌دهنده تضعیف حرکت صعودی است. بازار کریپتو طی 2هفته گذشته نوسانات شدیدی را تجربه کرده که ناشی از تحولات مربوط به تأخیر تأیید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) و مسائل حقوقی پیرامون صرافی بایننس است.

4 خودروساز
هواوی تأیید کرد حداقل با 4خودروساز سنتی در چین برای طراحی برندهای جدید خودرو، همکاری می‌کند. غول مخابرات و تلفن هوشمند چینی هواوی، فروش فناوری خود در بازار رقابتی خودروی برقی را 2 برابر کرده است. این شرکت تأکید کرده که خودرویی تولید نمی‌کند. در عوض، قطعات فناوری مانند سیستم عامل «هارمونی او اس» و محصولات دستیار راننده را می‌فروشد یا با خودروسازان برای تولید برندهای جدید خودروی برقی همکاری می‌کند. چانگان و هواوی پیش از این برای برند خودروی برقی Avatr که در سال۲۰۱۸ با شرکت باتری خودروی برقی «کانتامپورری آمپرکس تکنولوژی» ایجاد شد، همکاری داشته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :