• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 8 آذر 1402
کد مطلب : 210809
+
-

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش برای ایجاد امید و نشاط در جوانان پیشنهاد دادند:

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت

پیشرفت نیروی دریایی ارتش از ابتدای انقلاب تاکنون چشمگیر و غیرقابل باور است

رهبری
برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت

فرمانده کل قوا ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در نیروی دریایی ارتش، به‌خصوص ظرفیت این نیرو برای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد دریامحور، بر لزوم کشف ظرفیت‌های جدید به‌منظور افزایش اقتدار نظام و کشور و همچنین ایجاد نشاط و امید در جامعه تأکید کردند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به‌مناسبت ۷آذرماه، روز نیروی‌دریایی ارتش برگزار شد، ۷آذر را یک روز تاریخی و فراموش‌نشدنی خواندند و افزودند: این روز باید به‌عنوان روز فداکاری نیروی دریایی ارتش معرفی شود.

پیشرفت‌های چشمگیر و غیرقابل باور
رهبر معظم ‌انقلاب پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش از ابتدای انقلاب تاکنون را چشمگیر و غیرقابل باور خواندند و گفتند: در سال‌های اول انقلاب حضور نیروی دریایی ارتش فراتر از آب‌های سرزمینی غیرقابل تصور بود، اما اکنون نیروی دریایی ارتش با قدرت و صلابت سفر ۳۶۰درجه به دور دنیا انجام می‌دهد و با سربلندی به کشور بازمی‌گردد. ایشان افزودند: یک روزی تصور نمی‌شد نیروی دریایی ارتش امکان حضور در دریای خزر را داشته باشد، اما اکنون در سواحل دریای خزر ناوشکن ساخته و در آنجا به آب انداخته می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ارتقای بیش‌از پیش توان و آمادگی‌های رزمی نیروی دریایی ارتش با استفاده از ظرفیت‌های این نیرو، گفتند: یکی از ظرفیت‌های نیروی‌دریایی ارتش که می‌تواند موجب ایجاد امید و نشاط در میان جوانان شود، زمینه‌سازی برای امکان بازدید اردوهای راهیان پیشرفت از کارخانه‌ها و توانمندی‌های این نیروست. ایشان افزودند: باید تلاش شود تا نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبردی، به‌صورت جامع باشد.

2سیاست اصلی نیروی دریایی
در این دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های این نیرو، از ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور تشکر و قدردانی و بر آمادگی نیروی دریایی ارتش برای کمک به اجرای این سیاست‌ها تأکید کرد. امیر شهرام ایرانی همچنین گسترش حوزه نفوذ در دریا و تکیه بر فناوری و دانش را 2سیاست اصلی این نیرو درجهت تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام برشمرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید