• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 8 آذر 1402
کد مطلب : 210712
+
-

کتابی درباره خاطرات ناگفته از سردار سلیمانی

رونمایی از «میهمان حبیب»

ادبیات پایداری
رونمایی از «میهمان حبیب»

آیین رونمایی از کتاب «میهمان حبیب» پیرامون خاطرات ناگفته از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به قلم رضا شاعری با حضور جمعی از دوستان و همرزمان شهید و همچنین مهدی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
احمد عطایی، مدیر مسئول نشر قدر ولایت با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، هفته بسیج و حوادث اخیر غزه گفت: به ‌نظر بنده واژه‌های مشترک بین این3 حادثه، مجاهدت و مظلومیت است. ظاهر برخی قضایا تلخ است، اما باطن آنها زیباست، چرا که برای خداست. هر چه داریم به برکت خون شهدا، صبر، پایداری و ایثار خانواده‌های شهداست.

به عشق حاج‌قاسم می‌نویسم
رضا شاعری، نویسنده کتاب «میهمان حبیب» در ادامه مراسم گفت: بنده ادعایی در نویسندگی ندارم، هیچ نبوده و نیستم و فقط به حاج‌قاسم عشق داشته‌ام و به قدر وسع و توان خود کاری را انجام داده‌ام.
حکایت من در میان این همه نویسنده توانمند که در کشور عزیزمان حضور دارند و برای حاج‌قاسم نوشته اند، حکایت آن پیرزن کلاف‌فروشی است که در صف خریداران یوسف ایستاده بود؛ من هم در این حوزه ادعایی ندارم فقط عاشق حاج‌قاسم بوده و هستم. شناخت بیشتر من به جزئیات شخصیت حاج‌قاسم موجب رشد و توسعه خودم شده است.
شاعری با اشاره به نامگذاری این کتاب به‌عنوان «میهمان حبیب» گفت: عنوان این کتاب از کلام شهید هادی طارمی  اقتباس شده است. نام جهادی حاج‌قاسم در سال‌های دفاع‌مقدس و در محور مقاومت «حبیب» بوده است. بخش ابتدایی این داستان خاطرات سردار حاج‌مرتضی حاج‌باقری، فرمانده تخریب لشکر ۴۱ثارالله در دوران دفاع‌مقدس، بخش دوم داستان که در آسمان و در هواپیما رخ می‌دهد خاطرات حاج‌مصطفی عرب‌نژاد و بخش سوم و پایانی خاطرات سیدحسن، مترجم عربی فرماندهان ایرانی محور مقاومت و سردار کمیل کهنسال است و در آن روایتی از آزادسازی بوکمال به تصویر کشیده شده است. این کتاب در ۶۰صفحه به همت نشر قدر ولایت وارد بازار نشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید