• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21063
+
-

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال به مناقصه می‌رود

کهنسال‌ترین پروژه عمرانی ایران هنوز راه زیادی تا تکمیل‌شدن دارد. به گزارش همشهری، مطالعات اولیه طرح آزادراه تهران-شمال در سال ۵۳ آغاز شده و کلنگ ساخت آن در سال 1375به زمین خورده است اما هنوز تا بهره‌برداری کامل راه درازی پیش روی خود دارد.

فعلاً قطعه چهارم این طرح زیر بار ترافیک است و قطعه اول این آزادراه نیز پس از بارها خلف وعده، قرار است تا اواخر تابستان و شاید در میانه‌های پاییز به بهره‌برداری برسد. قطعه دوم این پروژه نیز به طول 22کیلومتر از تیرماه 96آغاز شده و در حال تکمیل است. آنگونه که رئیس بنیاد مستضعفان می‌گوید: ساخت قطعه سوم این آزادراه به طول 47کیلومتر نیز به‌شرط تأمین مالی پروژه و استفاده از پیمانکاران ایرانی امسال به مناقصه عمومی گذاشته می‌شود.
محمد سعیدی‌کیا دیروز در حاشیه بازدید علی لاریجانی، رئیس مجلس از قطعات آزادراه تهران - شمال گفت: با خروج یک شرکت کره‌ای، اکنون چند شرکت چینی و اروپایی به‌دنبال تأمین فاینانس مالی سرمایه‌گذاری قطعه 3این مسیر هستند.
وی ادامه داد: تأمین منابع مالی و استفاده‌ از پیمانکاران ایرانی برای تکمیل قطعه سوم این آزادراه 2شرط مهم بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در این قطعه است و دولت نیز باید ضمانت انجام سرمایه‌گذاری و تأمین فاینانس مالی قطعه را بر عهده بگیرد. سعیدی‌کیا تأکید کرد: انتظار داریم تا پایان تابستان امسال تمام مسائل مربوط به مناقصه منطقه3 به پایان برسد و با طی روند قانونی و مناقصه عمومی و اقدام‌های مقدماتی در سال‌جاری، عملیات ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از سال 98آغاز شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه پیمانکاران ایرانی قطعه یک آزادراه تهران- شمال نیز در تلاش هستند که این قطعه را به طول 32کیلومتر به پایان برسانند، تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری مناسبی که با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان وجود دارد، هیچ مشکلی در تکمیل این قطعه نداریم.
رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: از نقاط مهم این پروژه استقرار مدیریت آن در آزادراه تهران - شمال است و به‌محض اینکه مشکلی پیش‌ آید، مدیر این طرح بلافاصله مراتب را به پیمانکاران منعکس می‌کند تا در این زمینه به‌سرعت تصمیم‌گیری شود.
وی ادامه داد: قطعه یک آزادراه تهران - شمال یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور با رعایت تمام استانداردهای روز دنیا در حال تکمیل بوده و این قطعه با رویه بتنی در حال اجراست. سعیدی‌کیا گفت: برای اتصال قطعه یک به محور چالوس یک مسیر مناسب احداث شده که به‌راحتی بتوانیم این قطعه را به محور چالوس متصل کنیم. وی اضافه کرد: عملیات اجرایی قطعه 2 به طول 22کیلومتر نیز از تیرماه 96آغاز شده و امروز تمام پیمانکاران ایرانی آن در 4قطعه در حال تکمیل آن هستند. رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: طبق زمانبندی انجام شده، ساخت منطقه 2آزادراه تهران - شمال طبق برنامه پیش می‌رود اما رفع معارضان ملکی در مسیر اجرای آن ضروری است تا بتوانیم تکمیل آن را به‌سرعت پیش ببریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید