حرکت قطار پرند روی ریل 50کیلومتری
اواخر دهه80 بود که کلنگ احداث متروی پرند به زمین زده شد. قرار بود این پروژه با حمایت دولت تکمیل شود و به بهرهبرداری برسد اما دولتهای گذشته همراهی نکردند و این پروژه بیش از 18سال بلاتکلیف ماند. این در حالی است که ساکنان پرند برای سفرهای درونشهری نیازمند این خط مترو هستند و ازاینرو مدیریت شهری در دوره ششم، تکمیل آن را در دستور کار قرار داد و امروز با توجه به انجام تست گرم، این خط و ایستگاه متروی پرند آماده افتتاح است و آنطور که استاندار تهران عنوان کرده: «در آستانه بهرهبرداری از این خط مترو و ایستگاه هستیم و برای این اتفاق همه مسئولان امر تلاش کردند.» مترو بهعنوان یکی از وسایل حملونقل است که قطعا میتواند بخش زیادی از مشکلات و مسائل ترافیکی را مرتفع کند. حملونقل سالم و توأم با ایمنی و سرعت و... است و از اینرو شهروندان استقبال میکنند. علیرضا فخاری با بیان این مطالب گفت که بهرهبرداری از متروی پرند، سفرهای درونشهری و برونشهری را تسریع و تسهیل میکند. این خط 50کیلومتر است و بهگفته استاندار تهران ظرفیت جابهجایی روزانه 13تا15هزار نفر مسافر را دارد. او همچنین عنوان کرد: «در این مسیر قطار تهران- پرند هم فعال است و روزانه 28هزار نفر از این ظرفیت استفاده میکنند و با بهرهبرداری از متروی پرند، شبکه حملونقل غرب استان تهران تکمیل میشود.»
بهگفته فخاری، متروی پرند توسط متخصصان داخلی و با سرمایهگذاری 2هزار میلیارد تومان (منابع مالی نقدی و تهاتر) تکمیل شده است. آنطور که استاندار تهران عنوان کرده: «در راستای ایجاد مدیریت یکپارچه در خطوط ناوگان ریلی، متروی پرند در اختیار شرکت بهرهبرداری متروی تهران قرار میگیرد تا بهصورت حرفهای عبور و مرور بینشهری و درونشهری هدایت شود. همچنین امیدواریم بتوانیم در راستای تکمیل گردش نظام حملونقل، سایر خطوط هم کامل شوند و از این ظرفیت برای خدمترسانی مطلوب به مسافران استفاده کنیم.»