• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 6 آذر 1402
کد مطلب : 210546
+
-

خیال راحت تهران برای روزهای برفی

گزارش همشهری از هماهنگی کامل پلیس راهور و شهرداری تهران برای بارش‌های روزهای آینده

گزارش
خیال راحت تهران برای روزهای برفی

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

طرح زمستانه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران از صبح دیروز در یکی از پرترددترین نقاط تهران آغاز شد. انبوهی از خودروهای مکانیزه برف‌روبی که در روزهای برفی عصای دست مدیریت شهری می‌شوند، در فاصله چند ده‌متری بزرگراه همت به صف شدند تا بخشی از آمادگی تهران برای مقابله با بارش‌های احتمالی زمستانی را به نمایش بگذارند.

هماهنگی کامل نهادها
رئیس پلیس راهور تهران از هماهنگی کامل با شهرداری تهران برای بارش‌های احتمالی خبر داد. سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم طرح زمستانه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران اعلام کرد که برگزاری این مراسم اعلامی رسمی به شهروندان تهرانی است که آماده تغییرات جوی و بارش‌های احتمالی باشند؛ البته ما در راهور تهران بزرگ از اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس جلسات مختلفی را در زمینه خدمات شهری شروع کردیم. در طرح ما تمامی عوامل پلیس در آمادگی قرار می‌گیرند و نکته این است که قبل از شروع بارندگی در مسیرهای تعیین‌شده مستقر می‌شوند. موسوی‌پور گفت: ۱۴تیم مستقر در نوار شمالی و غربی هستند که ۲۵۰نقطه در معابر شهری و بزرگراهی اضافه می‌شود و هم‌اکنون نیز در ۵۰نقطه بزرگراهی تیم‌های پلیس راهور مستقر هستند تا از ترافیک جلوگیری کنند. وی ادامه داد: پلیس در کنار نیروهای خدمات شهری در نقاط برف‌گیر و در زمان شن و نمک‌پاشی حضور دارد و به اتفاق نیروهای خدمات شهری تلاش دارند به‌طور صحیح و کامل شن و نمک‌پاشی در مسیرها انجام شود. در زمان بارندگی به‌ویژه در زمان برف از مردم می‌خواهیم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در محل کار و منزل بمانند. باید در زمان برف بستری فراهم شود تا نیروهای پلیس و خدمات شهری به مردم خدمات ارائه دهند. موسوی‌پور خاطرنشان کرد: در ۳۷مرکز پایش تصویر همه نقاط در شهر تهران بررسی می‌شود و خودروهای نمک‌پاش به محل‌هایی که نیاز باشد، اعزام می‌شوند و خدمات لازم ارائه خواهد شد. البته شهروندان هم باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارش را داشته باشند.

ماشین‌آلات برف‌روبی آماده هستند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آمادگی ۳۳۰دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی برای بارش‌ها خبرداد. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در طرح زمستانه مشترک پلیس گفت: ما آمادگی لازم را برای بارش نزولات داریم تا در خدمت شهروندان باشیم و این آمادگی وجود دارد تا از شهرداران محترم مناطق پشتیبانی کنیم. وی افزود: ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی برای بارش‌های احتمالی و خدمت‌رسانی مطلوب آماده شده‌اند. در بارش‌های اخیر هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در معابر نداشتیم، اما ترافیک سنگین ایجاد شد. امیدوارم زمستان پرخیروبرکتی‌ را شاهد باشیم.

ادامه عملیات لایروبی انهار
پلیس هر روز ترافیک را کنترل می‌کند و قرار است شهرداری در زمان بارندگی به پلیس کمک کند و در کنار پلیس باشد. حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در طرح زمستانه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران گفت: از خدای متعال می‌خواهیم نزولات آسمانی را بیشتر کند و امیدواریم حادثه‌‌ای رخ ندهد. امسال ما پاییز برگ‌ریزانی نداشتیم و این یعنی که در پاییز سرما و بارش زیادی نداشتیم، برگ زیادی در جوی‌ها قرار نگرفت و منجر به آب‌گرفتگی نهرها نشد. وی افزود: لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها به‌طور مداوم انجام شده و در حال انجام است. به‌گفته نظری، روز برفی روز پرنشاطی است، اما از شهروندان می‌خواهیم در این زمان فرصتی برای ارائه خدمت به پلیس و نیروهای شهرداری بدهند و زمانی را برای تردد انتخاب کنند که منجر به ترافیک نشود. وی با اشاره به این موضوع که در تهران در حالت عادی نیز حتی به واسطه نقص فنی یک خودرو، معابر قفل می‌شود، گفت: در زمان بارندگی به‌دلیل کند شدن حرکت خودروها و سایر مشکلات در تغییرات جوی، ترافیک ایجاد می‌شود. باید در روزهای برفی از تردد غیرضروری در معابر پرهیز و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده شود.

داده‌نما
ظرفیت‌های شهرداری در روزهای برفی






 

این خبر را به اشتراک بگذارید