• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 آذر 1402
کد مطلب : 210454
+
-

شب جان‌سخت‌ها!

پرسپولیس و سپاهان برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا امشب باید مقابل حریفان خود امتیاز بگیرند

اولین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در همان مرحله پلی‌آف مسابقه‌ها را ترک کرد و نساجی هم بعد از تراکتور، در دور گروهی به طرف درهای خروجی تورنمنت هدایت شد، اما هنوز 2تیم ایرانی دیگر امیدوارند از گروهشان در لیگ قهرمانان صعود کنند و در بین 16‌تیم پایانی این تورنمنت قرار بگیرند. اوضاع برای پرسپولیس و سپاهان، کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد. هر دو تیم از 4بازی قبلی 7امتیاز به‌دست آورده‌اند و هر دو تیم در 2بازی آخرشان، باید روبه‌روی یکی از قدرت‌های این روزهای فوتبال عربستان قرار بگیرند، با این تفاوت که پرسپولیسی‌ها کمی زودتر با قدرت اصلی‌ گروهشان بازی می‌کنند. هم سپاهان و هم پرسپولیس در طول این فصل، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و هر دو تیم شروع خوبی هم در این فصل از لیگ قهرمانان نداشته‌اند اما با جان‌سختی مثال‌زدنی‌شان در تورنمنت باقی مانده‌اند و امشب با امید به صعود، 2بازی سخت انجام می‌دهند.

  نفس‌کشیدن سخته!
با جوی که امشب هواداران النصر در بازی آسیایی تیمشان ایجاد می‌کنند، حتی نفس‌کشیدن هم برای پرسپولیسی‎ها سخت خواهد شد. در بازی رفت 2تیم، خبری از تماشاگر نبود و پرسپولیسی‌ها از حضور اصلی‌ترین ستاره‌هایشان در ورزشگاه آزادی محروم بودند اما امشب النصر با همه توان مقابل سرخ‌ها قرار خواهد گرفت. تیم عربستانی هر 4‌بازی قبلی‌اش را در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر گذاشته و صعودش به دور بعد از همین حالا قطعی شده است. با این حال، آنها برای سرگروهی، بازی امشب را نیز جدی خواهند گرفت. این تیم بعد از مسابقه رفت با پرسپولیس در تهران، در 12بازی در جام‌های مختلف، 11برد به‌دست آورده و هرگز هم بازنده نبوده است. آنها در بهترین فرم ممکن قرار دارند و این روزها مهارنشدنی به‌نظر می‌رسند. پرسپولیس با 7امتیاز پشت سر این تیم در رده دوم گروه دیده می‌شود. تیم یحیی اگر هر دو مسابقه باقیمانده‌اش در دور گروهی را ببرد، به‌طور حتم به دور بعدی صعود خواهد کرد و اگر هیچ بردی به‌دست نیاورد، به‌طور حتم حذف خواهد شد. با فرض اینکه آنها در مسابقه خانگی آخر مقابل هوادارانشان الدحیل را زمینگیر می‌کنند، بازی امشب نقش تعیین‌کننده‌ای در صعود این تیم ایفا خواهد کرد. در حقیقت با فرض گرفتن 3امتیاز بازی با الدحیل در روز پایانی، پرسپولیس بدون احتساب بازی امشب 10امتیازی خواهد شد. کمی بعید به‌نظر می‌رسد که این تیم با 10امتیاز بین بهترین تیم‌های دوم قرار بگیرد اما گرفتن یک امتیاز از النصر، می‌تواند همه‌‌چیز را تغییر بدهد. یحیی بارها در مصاحبه‌های مخلتف اعلام کرده که هرگز برای تساوی بازی نمی‌کند و همواره به‌دنبال برنده‌شدن است اما شاید این بار یک نتیجه تساوی مقابل حریفی که در همه نقاط زمین ستاره‌های بسیار زیادی در اختیار دارد، برای پرسپولیسی‌ها یک موفقیت باشد. در گروه الهلال، 2تیم 10امتیازی دیده می‌شوند و به لطف نتایج بد نساجی، همین حالا تقریبا قرار‌‌گرفتن تیم دوم این گروه بین بهترین تیم‌های دوم تقریبا قطعی شده است. پرسپولیس و سپاهان نیز به‌عنوان تیم‌های دوم گروه‌شان 7امتیاز دارند. نسف‌قارشی نیز 7امتیازی است و پاختاکور با 4امتیاز در گروهش دوم است. از بین این چهار تیم، نهایتا 2تیم راهی مرحله بعدی خواهند شد. اگر این دو تیم پرسپولیس و سپاهان باشند، بهترین سناریوی ممکن برای فوتبال ایران اتفاق خواهد افتاد.

   آن طرف دیوار بدشانسی
در شروع این فصل لیگ قهرمانان، بدشانسی‌ها به سپاهان حمله کرد. گل لحظه‌آخری نیروی هوایی عراق در بازی اول و برگزار‌‌نشدن بازی دوم، سپاهان را در معرض حذف زودهنگام از آسیا قرار داد. 2برد روحیه‌بخش مقابل آلمالیق اما این تیم را به جدول برگرداند. لیگ قهرمانان در این فصل برای سپاهان، تازه از همین لحظه شروع می‌شود؛ از جایی که آنها باید روبه‌روی یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان قرار بگیرند؛ تیمی که در بازی آسیایی قبلی، 2گل به الاتحاد زد و موجب اخراج نونو اسپریتو سانتو از این تیم شد. در جدول این گروه، همه‌‌چیز نزدیک و فشرده به‌نظر می‌رسد. 3تیمی که در این رقابت سخت مشغول هستند، شانس اول‌شدن در گروه را نیز دارند. به‌احتمال بسیار زیاد الاتحاد با سرمربی جدیدش یعنی گایاردو، به‌راحتی آلمالیق را شکست می‌دهد و امشب 12امتیازی می‌شود. در این صورت سپاهان می‌تواند با بردن نیروی هوایی عراق 10امتیازی شود و با توجه به پیروزی در نبرد مستقیم، دوم‌شدنش در گروه را مسجل کند.
 در این صورت بازی آخر برای سپاهان، هم فرصتی برای سرگروه‌شدن است و هم شانس این تیم را برای قرار‌گرفتن بین بهترین تیم‌های دوم بالا می‌برد. نقطه مقابل اما این است که اگر سپاهان امروز ببازد و الاتحاد هم در بازی همزمان به برتری برسد، تیم مورایس سومین ایرانی حذف‌شده این فصل لیگ قهرمانان خواهد بود. بازی امشب روبه‌روی پدیده این فصل لیگ قهرمانان یعنی علی جاسم و هم‌تیمی‌ها، حساس‌ترین بازی سپاهان از شروع فصل خواهد بود؛ تیمی که به جای جو وحشتناک نقش‌جهان، باید در آزادی به مصاف حریفش برود؛ هرچند که تجربه قبلی بازی در این ورزشگاه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای سپاهان بوده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید