• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 5 آذر 1402
کد مطلب : 210372
+
-

افتتاح پروژه‌ نیمه‌تمام پس از 13سال

110پروژه در هشتادوسومین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری رسید

امید و افتخار
افتتاح پروژه‌ نیمه‌تمام پس از 13سال

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

در جنوب میدان آزادی و با کمی فاصله از دیوار فرودگاه مهرآباد، مجموعه بزرگ کوثر با سالن‌های سینما، استخر، سالن ورزشی و دیگر امکانات موردنیاز شهروندان به بهره‌‌برداری رسید. زمین این مجموعه بزرگ پس از هشتادوسومین پویش امید و افتخار در اختیار ساکنان محله دستغیب و محله‌های اطراف قرار گرفت.

افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی از نیم متر به یک مترمربع
شهردار منطقه 9در مراسم افتتاحیه مجموعه کوثر با اشاره به بهره‌برداری از 110پروژه شهری در این منطقه گفت: پروژه‌هایی که در گذشته آرزوی مدیریت شهری وقت بود، با اعتباری بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال افتتاح شد و شاهد ۱۰۰پروژه محله‌ای و ۱۰پروژه منطقه‌ای و احداثی هستیم. محمدرحیم مرتضوی گفت: پروژه مجموعه کوثر را در گذشته با ۶۰درصد پیشرفت افتتاح کردند. این پروژه پس از 12سال فقط ۶۰درصد پیشرفت داشت و در یک سال گذشته ۴۰درصد مابقی آن با جمع اعتبار ۱۳۸۶میلیارد ریال به پایان رسید. از دیون پیمانکار آن نیز در ۱۳سال ۲۰درصد پرداخت شده بود. پروژه کوثر سرانه‌های فرهنگی و ورزشی منطقه را از نیم‌متر به یک مترمربع می‌رساند و برخورداری محله شهیددستغیب را از امکانات بیشتر می‌کند.

هزینه‌کرد 20هزار میلیاردی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری ‌تهران نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه‌های توسعه محلی گفت: نیم‌میلیون نفر در طرح «من شهردارم» مشارکت کردند که امروز ۱۰۰پروژه این طرح در منطقه9 افتتاح می‌شود. عباس شعبانی در ادامه عنوان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از موضوعاتی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌طوری که در اواسط ۱۴۰۰ برآوردی درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام شد که در آن بازه زمانی این مبلغ ۳۰هزار میلیارد تومان اعلام کردند که تا امروز ۲۰هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید