• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 5 آذر 1402
کد مطلب : 210362
+
-

لبخند مدعیان

استقلال در 5بازی بیرون از خانه این فصلش فقط 2برد آورده تساوی این تیم با ذوب‌آهن سایر بالانشین‌ها را خوشحال کرد

تیتر یک
لبخند مدعیان

 هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری 3بازی باقیمانده در روز شنبه فعلا به پایان رسید تا حدود یک ‌ماه دیگر با مصاف عقب‌افتاده 2 تیم پرسپولیس و نساجی به‌طور قطعی به پایان برسد. روز گذشته در نخستین مسابقه 2تیم شمس‌آذر و گل‌گهر در شهر قزوین به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی ابتدا تیم میزبان با گل دقیقه14رحمان جعفری پیش افتاد. این گل روی یک ضربه کرنر به ثمر رسید و قزوینی‌ها از ناآمادگی مدافعان گل‌گهر به‌خوبی استفاده کردند تا آقای گل فصل گذشته لیگ دسته‌اول، سومین گل این فصلش را در لیگ برتر به ثمر برساند. این گل در نیمه‌دوم با ضربه سر احمدرضا زنده‌روح تلافی شد. این گل هم روی یک ضربه کرنر به ثمر رسید که توسط روبرتو تورس ارسال شده بود. بازی با همین نتیجه مساوی به پایان رسید تا گل‌گهر و شمس‌آذر به‌ترتیب در رتبه‌های هفتم و دهم قرار بگیرند.
در دومین بازی که در تبریز برگزار شد، تیم تراکتور میزبان فولاد بود و موفق شد با 2گل بر این حریف پیروز شود. هر 2 گل تراکتوری‌ها را مهدی حسینی زد تا باز هم هافبک‌های این تیم مؤثرتر و گلزن‌تر از مهاجمان عمل کنند. پاکو خمس در این میدان تیمش را با چند تغییر نسبت به بازی با استقلال به زمین فرستاد و حتی از ریکاردو آلوز هم بعد از سپری شدن محرومیتش در ترکیب اصلی استفاده نکرد. مهدی حسینی که به‌دنبال این تغییرات در خط میانی قرار گرفته بود در نیمه‌اول روی پاس خوب گوستاوو واگنین با شوتی سرکش گل اول را زد و در نیمه‌دوم هم با پاس مهدی عبدی گل دوم خودش و تراکتور را به ثبت رساند. این ششمین برد تراکتور بود و این تیم که با هیچ حریفی مساوی نکرده حالا صاحب 6برد و 5باخت شده است. جالب اینکه دیگر تیم لیگ که مساوی ندارد همین فولاد است که روز گذشته به تراکتور باخت و حالا با 3برد و 7باخت بین 3تیم انتهای جدول باقی مانده است.
و اما آخرین بازی دیروز و مهم‌ترین مسابقه هفته یازدهم، جدال استقلال و ذوب‌آهن بود که از ساعت17:30 روز گذشته در فولادشهر آغاز شد. وقتی امیرسامان سلطانی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد برای استقلالی‌ها سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو در زمین حاضر بودند. این ترکیب نسبت به بازی‌های قبلی فقط یک تغییر داشت که تغییری کاملا اجباری بود. مصدومیت محمدحسین مرادمند، سرمربی استقلال را وادار کرده بود که روزبه چشمی را به خط دفاعی ببرد و به جای او امید حامدی‌فر را در خط میانی به بازی بگیرد. در نیمه‌اول هر کدام از تیم‌ها یکی دو شانس گل به‌دست آوردند که شاید بتوان موقعیت گوستاوو در مقابل دروازه ذوب‌آهن را جدی‌تر از سایر موقعیت‌های 2 تیم دانست. اما طی 45دقیقه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و 2تیم بدون گل راهی رختکن شدند. در نیمه‌دوم 2تیم بدون تغییر به زمین آمدند اما استقلال بازی را تهاجمی‌تر و مسلط‌تر دنبال کرد. آبی‌ها در دقایق ابتدایی این نیمه اصطلاحا بالاتر بازی می‌کردند و پرس همه‌جانبه در زمین را جدی‌تر انجام می‌دادند. این رویه منجر به خلق یکی دو خطر روی دروازه ذوب‌آهن شد تا اینکه نهایتا در دقیقه62 روی نفوذ کوین یامگا وقتی پاس زمینی این بازیکن از محوطه جریمه دفع شد آرمین سهرابیان در پشت محوطه جریمه سر رسید و با شوتی سرکش از راه دور دروازه میزبان را باز کرد. این سومین گل مدافعان میانی استقلال در این فصل بود و بعد از مرادمند و سلیمی، این بار پای سهرابیان به گل باز شد. با وجود اینکه شاگردان ربیعی تلاش زیادی برای جبران گل خورده داشتند اما استقلال بعد از گلزنی به خوبی از دروازه‌اش محافظت می‌کرد و تا 15دقیقه پایانی موقعیت آنچنانی به تیم میزبان نداد. دقیقه75 محمد ربیعی 3تعویض همزمان انجام داد و محمدی‌مهر، کامیابی‌نیا و باقرپسند را به زمین فرستاد. یک دقیقه بعد از این تعویض‌ها ذوب‌آهن به گل رسید؛ گلی که با حرکت مجید علیاری در عرض و شوت سرکش این بازیکن با پای چپ زده شد اما چون مسیر این توپ به درون چارچوب ختم نمی‌شد و با دخالت مهدی مهدی‌پور وارد دروازه شد، گل تساوی ذوبی‌ها به نام هافبک استقلال ثبت شد. ذوب‌آهن در وقت‌های تلف‌شده می‌توانست گل برتری را هم بزند که این اتفاق رخ‌نداد و بازی 2تیم بالانشین جدول با همان تساوی یک - یک به پایان رسید. استقلال صدرنشین ماند و ذوب‌آهن در پله سوم قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید