• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 آذر 1402
کد مطلب : 210332
+
-

«بوکر» به چه‌کسی می‌رسد؟

درنگ
«بوکر» به چه‌کسی می‌رسد؟

3 نویسنده راه ‌یافته به فهرست نامزدهای نهایی «بوکر» از نظر علاقه‌مندان به کتاب، بیشترین شانس دریافت جایزه امسال را به‌خود اختصاص داده‌اند.
به‌گزارش گاردین، «پل هاردینگ»، «پل لینچ» و «پل موری»، 3 نفر از نویسندگانی هستندکه به فهرست نهایی جایزه ادبی بوکر امسال راه یافته‌اند واز نظر کاربران سایت‌های مختلف بیشترین شانس را برای دریافت جایزه بوکر‌ امسال در اختیار دارند.
بر این اساس رمان «آواز پیامبر» نوشته «پل لینچ»‌ در یکی از سایت‌ها در صدر جدول شانس‌های امسال قرار دارد. این درحالی است که در وب‌سایت دیگری رمان «آواز پیامبر» و«این عدن دیگر» نوشته «پل هاردینگ»‌ بیشترین شانس را به‌خود اختصاص داده‌اند.
در وب‌سایتی دیگر، کتاب «نیش زنبور» نوشته «پل موری» به همراه رمان «این عدن دیگر» از بخت زیادی برای دریافت جایزه بوکر امسال برخوردارند. در سال‌های اخیر گاهی پیش‌بینی علاقه‌مندان به کتاب درست از آب درآمده است. در سال۲۰۲۱ کتاب «وعده»‌ به قلم «دیمون گالگوت»‌ همانطور که پیش‌بینی می‌شد به‌عنوان اثر برنده انتخاب شد. در سال۲۰۱۷ نیز کتاب «لینکلن در باردو» نوشته «جورج ساندرز» طبق پیش‌بینی‌ها برنده اعلام شد. «جاناتان اسکوفری» با رمان «اگر بعد از تو جان سالم به در ببرم»، «چنتامارو» با کتاب «وسترن لین» و «سارا برنشتاین» نویسنده کانادایی نیز با رمان «مطالعه برای اطاعت» از دیگر نامزدهای نهایی امسال به شمار می‌روند. برنده نهایی جایزه 50هزار پوندی امسال در مراسمی در روز یکشنبه اعلام خواهد شد. جایزه بوکر که سال۱۹۶۹ تأسیس شد، یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی جهان است که هر ساله به نویسنده رمانی که به زبان انگلیسی نوشته و در بریتانیا یا ایرلند منتشر شده باشد، اعطا می‌شود. این جایزه اغلب به‌عنوان سنگ‌بنای حرفه‌ای یک نویسنده درنظر گرفته می‌شود و به‌طور منظم ستاره‌های ادبی جدیدی نیز معرفی می‌کند. «برناردین اواریستو»، «داگلاس استوارت» و «مارلون جیمز» ازجمله برندگان اخیر جایزه بوکر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید