• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 4 آذر 1402
کد مطلب : 210307
+
-

تبادل اسرا در مدار اجرا

شامگاه دیروز (جمعه) تعدادی از اسرای اسرائیلی به همراه نیروهای صلیب سرخ از نوار غزه به گذرگاه مرزی «رفح» در جنوب نوار غزه منتقل شدند. رادیو «اسرائیل» به نقل از منابع مصری گزارش داد: «صلیب سرخ بازداشت‌شدگان اسرائیلی را تحویل گرفته و آنها در مسیر خود به سمت گذرگاه رفح هستند». رادیو اسرائیل در ادامه اضافه کرد: اسرای اسرائیلی‌ که آزاد شده‌اند از گذرگاه «العوجا» از طریق گذرگاه رفح به اراضی اشغالی بازخواهند گشت. وبگاه «والا» به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد: صلیب سرخ ۱۳ اسیر اسرائیلی را تحویل گرفته است. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز همزمان خبر داده که هر ۱۳ اسیر ابتدا به مقامات مصری و سپس به مقامات رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهند شد.
همچنین، مقاومت فلسطین در اقدامی بشردوستانه، ۱۲تبعه تایلندی را بدون هیچ چشمداشتی آزاد کرد.
علاوه بر این، اسرای شهر قدس به‌طور مستقیم به این شهر انتقال خواهند یافت. همچنین اسرای کرانه باختری نیز از اردوگاه عوفر به شهرداری بیتونیا برده شدند چراکه خانوادهایشان در آنجا در انتظار آنها هستند؛ زیرا براساس توافق، هر زن یا مرد اسیر باید به خانواده‌اش بازگردانده شود.
آتش‌بس 4روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح دیروز (به وقت محلی) اجرا شد. صبح چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجیگری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.
در این راستا خبرنگار شبکه «المیادین» در غزه جمعه ۲۴نوامبر و ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه گزارش داد که با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشک رژیم صهیونیستی از حریم هوایی نوار غزه، اوضاع نسبتاً آرام شده است. خبرنگار المیادین در ادامه گزارش خود گفت که آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده‌اند و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به‌سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم برای تشییع پیکر شهدا به سمت مقبره‌ها می‌روند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید