• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 آذر 1402
کد مطلب : 210282
+
-

110پروژه شهری منطقه9 در مدار بهره‌برداری

یادداشت
110پروژه شهری منطقه9 در مدار بهره‌برداری

سیدمحمدرحیم مرتضوی؛ شهردار منطقه9

فضاهای شهری به‌عنوان بستر شکل‌گیری زیست شهری، نقش اثرگذاری در برقراری عدالت اجتماعی دارند. نیاز امروز جامعه شهری می‌طلبد مدیریت شهری در مسیر تولید و بازتولید فضاهایی گام بردارد که احساس تبعیض در میان شهروندان را کاهش دهد تا تمامی اقشار بتوانند از امکانات شهری به‌طور یکسان و عادلانه بهره‌مند شوند.
در همین راستا یکی از موضوعاتی که همواره مورد تأکید مجموعه مدیریت شهری بوده، اجرای دقیق پروژه‌ها در زمانبندی برنامه‌ریزی شده است. هرقدر پروژه‌های شهری در بازه زمانی معقول به بهره‌برداری برسند، شهروندان رضایت بیشتری از خدمات ارائه شده خواهند داشت. همچنین به مشارکت گرفتن نظرات شهروندان در تدوین پروژه‌های توسعه محله‌ای در قالب طرح من شهردارم، از دیگر اقدامات مؤثر در پیاده‌سازی‌ الگوی حکمروایی مردمی است که در این دوره مدیریت شهری مورد تأکید قرار گرفته است. بر همین اساس پروژه‌های احداثی و توسعه محله‌ای، در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و فنی و عمران در جای جای شهر شکل گرفته و اجرا می‌شوند تا به شهروندان فردایی روشن را نوید دهند.
شهروندان منطقه9 در چهارمین روز از آذر ماه، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 110پروژه شهری شامل 100پروژه توسعه محله‌ای و 10پروژه عمرانی و احداثی با اعتباری بالغ بر 3هزار میلیارد ریال، در هشتاد و سومین پویش شنبه‌های امید و افتخار خواهند بود. با افتتاح پروژه‌های شهری در منطقه9، ساکنان محلات استاد معین، دکتر هوشیار، شهید دستغیب، امامزاده عبدالله، مهرآباد جنوبی، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد و فتح صنعتی از پروژه‌های مذکور با موضوعات عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی در پهنه غربی پایتخت بهره‌مند می‌شوند. افتتاح و بهره‌برداری از 110پروژه شهری در منطقه9، حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدومی است که خدمت به شهروندان را بدون چشمداشتی سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. 100پروژه توسعه محله‌ای شامل 63پروژه عمرانی، 28پروژه خدمات شهری و 9پروژه ترافیکی احداث‌شده و نیز 10پروژه عمرانی و احداثی شامل 2پروژه عمرانی، 3پروژه ترافیکی، 4پروژه اجتماعی و یک‌پروژه خدمات شهری، 110پروژه شهری را دربرمی‌گیرد.
پروژه‌های احداثی شامل توسعه و تجهیز مجموعه فرهنگی ورزشی و پردیس سینمایی کوثر، راه‌اندازی و تجهیز مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو، بازسازی سرای محله استاد معین، احداث، تعریض و بهسازی زیرگذر استاد معین، احداث و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو، توسعه و بهسازی بزرگراه آیت‌الله سعیدی، توسعه و بهسازی پایانه تاکسیرانی شمشیری، احداث و تجهیز مخزن بوستان شادی، بهسازی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان شهید دستغیب، توسعه و تجهیز ایستگاه پردازش و بازیافت فتح دارای اهمیت ویژه‌ای هستند که در راستای افزایش سرانه‌های ورزشی، آموزشی و خدماتی در منطقه 9 احداث شده‌اند. این دوره مدیریت شهری علاوه بر کلید زدن کارگاه‌های مختلف در سطح پایتخت، میراث‌دار پروژه‌های نیمه‌تمامی بود که سال‌ها بر زمین مانده و شهرداری منطقه9 نیز از این قاعده مستثنی نبود.
بعد از وقفه‌ای 13ساله، امروز در آیین بهره‌برداری از 110پروژه شهری در غرب پایتخت با تلاش مجدانه همکارانم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی، ورزشی و پردیس سینمایی کوثر با امکاناتی شامل 3پردیس سینمایی با ظرفیت 280نفر، سالن همایش چند‌منظوره، سالن ورزش‌های آبی شامل استخر، سونا و جکوزی، تالار برگزاری مراسم، سالن برگزاری کلاس‌های آموزشی، استعدادیابی کودکان و نوجوانان و مهد‌کودک هستیم تا این بار به‌طور عینی شهروندان این منطقه از خدمات ارائه شده در این مرکز بهره‌مند شوند.
امید است با بهره‌برداری از پروژه‌های شهری مورد نظر که افتتاح و بهره‌برداری از آنها با شروع عملیات عمرانی 6پروژه دیگر شهری مقارن شده است، شاهد رونق، عمران و آبادانی در این قسمت از پایتخت باشیم و در نهایت رضایت شهروندان عزیز را فراهم کنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید