• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 4 آذر 1402
کد مطلب : 210254
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgzMr
+
-

گرینویچ

مسابقه مرتب کردن تخت!

خیلی از ما وقتی از خواب بیدار می‌شویم تختمان را مرتب نمی‌کنیم و شماتت مادر و یا همسرمان را به جان می‌خریم، اما آدم‌هایی هستند که اگر تخت مرتب نکنند، ممکن است شغلشان را از دست بدهند. این افراد، کارمندان هتل‌ها هستند. در واقع مرتب کردن تخت، در صنعت هتلداری چنان مهم و حیاتی است که در کشور چین، یک مسابقه ملی در همین بخش برگزار می‌شود. بهترین کارمندان هتل‌های لوکس، بعد از انتخاب توسط مدیران هتل، به این رقابت‌ها فرستاده می‌شوند. در این مسابقات، علاوه بر سرعت، توجه کردن به جزئیات بسیار مهم است و داوران به قرار گرفتن بالش‌ها کنار هم، میزان کشیدگی روتختی‌ها و لبه‌های تیز تخت هم توجه می‌کنند.

جنجال صدای مرموز شبانه

مردم شهرک کوچکی در ایرلند شمالی، چندین هفته است که به‌خاطر یک صدای مرموز بیدار می‌مانند و حسابی از آن ترسیده‌اند. این صدا، چند هفته است مردم و البته مقامات را درگیر کرده است. مقامات شهر، از هر روشی که امکان داشته، برای تشخیص منشأ این صدا استفاده کرده‌اند، اما در پیدا کردن آن موفق نبوده‌اند. این صدا که معمولا بین 12نیمه شب تا یک بامداد شنیده می‌شود، چیزی مثل وز وز و یا زمزمه کردن است. بسیاری از مردم، به این صدا عادت کرده و شب‌ها با وجود آن می‎خوابند، اما برخی شهروندان، شب‌ها مشکل خوابیدن دارند. علاوه بر آن، مرموز بودن این صدا، بسیاری را نگران کرده و ترسانده‌ است.

28سال برای خواندن یک کتاب

یک باشگاه کتابخوانی سرانجام بعد از نزدیک به 3دهه یک کتاب را به پایان رساند و حالا برای خواندن کتاب دوم برنامه‌ریزی می‌کند. این باشگاه ۲۸سال پیش تشکیل شد و برای شروع، کتاب معروف و سخت «شب‌زنده‌داری فینگن‌ها» از جیمز جویس را انتخاب کرد. کتاب‌های این نویسنده ایرلندی به سخت بودن شهرت دارند. این کتاب به‌خصوص، سرشار از کنایه‌ها و ابهامات است و گفته می‌شود هیچ‌کس نمی‌تواند با یک‌بار خواندن، مدعی شود که کتاب را فهمیده است. اعضای این باشگاه هم برای درک کامل کتاب، هر جلسه یک صفحه را خوانده و درباره تمام جملات، مفاهیم و واژه‌های آن بحث کرده‌اند. در هر جلسه، بین 10 تا 20 نفر در یک کتابخانه دور هم جمع می‌شدند و کتاب را تحلیل می‌کردند ؛ قابل ذکر است که خود نویسنده کتاب را طی 17سال نوشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید