• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 4 آذر 1402
کد مطلب : 210234
+
-

کدام ورزش پهلوانی؟

از کتک‌کاری عجیب در لیگ کشتی تا حاشیه و پرتاب بطری در مسابقات قهرمانی کشور

 لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی به خط پایان نزدیک می‌شود اما تنها چیزی که از این رقابت‌ها به گوش می‌رسد و در فضای مجازی دیده می‌شود، درگیری و حاشیه است. اوج این درگیری‌ها در دیدار 2تیم بانک شهر و دانشگاه آزاد بود که در بابل برگزار شد.
در رقابت‌های وزن 125کیلوگرم این دیدار، در جایی که مهدی هاشمی از تیم بانک شهر و محمد علی‌تبار از تیم دانشگاه آزاد به مصاف هم رفتند، کشتی با نتیجه 5برصفر به نفع هاشمی به پایان رسید ولی همزمان با سوت پایان، این کشتی‌گیر رو به تماشاگرانی که طرفدار علی‌تبار بودند، الفاظی را به‌کار برد که جو سالن کاملا متشنج شد. ورود پرتعداد تماشاگران به روی تشک و درگیری سبب شد تا داور فرصتی برای اعلام برنده مسابقه نداشته باشد! قرار شد نتیجه این کشتی توسط کمیته انضباطی سازمان لیگ اعلام شود که با گذشت حدود یک هفته هنوز خبری از این رأی نیست و فقط فیلم درگیری کشتی‌گیران و تماشاگران در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود.
هاشمی پیش‌تر هم در چنین حاشیه‌هایی نقش پررنگی داشته است؛ نمونه‌اش مسابقات قهرمانی کشور در گرگان بود که نیروهای حفاظت فیزیکی فقط با اسپری فلفل توانستند جو را آرام کنند. حالا با گذشت حدود 3سال دوباره هاشمی به صدر اخبار بازگشته است، آن هم با همان نقشی که همیشه ایفا می‌کند یعنی ایجاد حاشیه! البته او در رده نوجوانان هم با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی به مشکل خورده بود که در نهایت محمدی او را اخراج کرد و سفت و سخت هم روی مواضع خود ایستاد. متأسفانه این نوع رفتارها در کشتی به‌شکل چشمگیری زیاد شده و در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است. در مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، پرتاب بطری به وسط تشک صدای همه تیم‌ها را درآورد و مربی لرستان معترض بود که نتیجه کشتی به‌خاطر همین پرتاب بطری عوض شده است ولی در عمل اتفاق خاصی رخ نداد. این در حالی است که چند روز قبل محمدعلی گرایی به‌خاطر پرتاب بطری وسط تشک مسابقات جهانی یک‌سال از حضور در میادین کشتی محروم شد تا عملا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد. با این حواشی و البته بی‌اخلاقی‌ها باید کشتی را جدا از ورزش پهلوانی دانست. اگر فدراسیون کشتی و کمیته انضباطی آن همین حالا هم با بی‌اخلاقی‌ها و حواشی برخورد کنند دیر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید