• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 3 آذر 1402
کد مطلب : 210194
+
-

پایان عادی سازی روابط

رئیسی: صهیونیست‌ها نتوانستند مقاومت را زمینگیر کنند کودک کشی کردند

پایان عادی سازی روابط

سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب نیز در گفت‌وگوی همزمان با ۵ شبکه تلویزیونی محور مقاومت، شبکه المنار لبنان، الاتجاه عراق، فلسطین‌الیوم فلسطین، الاقصی فلسطین و المسیره یمن، به سؤالات خبرنگاران آنها از جمله درباره ریشه‌های عملیات طوفان الاقصی، ابعاد جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقش آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم صهیونیستی در این جنایات، ابتکارات گروه‌های مقاومت اسلامی و شکل و سیاق روابط آنها با یکدیگر و مکانیزم تصمیم‌گیری و اقدام این گروه‌ها، تاثیرات روشنگرانه خون مطهر شهدای غزه و ارتباط آن با ایجاد نظم نوین عادلانه در جهان، حمایت‌های جهانی از فلسطین و فرجام نبرد غزه پاسخ داد.

طوفان الاقصی، به لحاظ گستره کار، اهمیت موضوع و سطح شکنندگی که از دشمن به نمایش گذاشت، عملیات بسیار مهمی بود. این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست و ادعاهای آنها را درباره گنبد آهنین و اینکه جایگاهی نفوذناپذیر دارند، بی‌اعتبار کرد و به طور کلی تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت.
طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی یک شکست حیثیتی بزرگ و تلخ نظامی، امنیتی و اطلاعاتی بود و هیمنه رژیم صهیونیستی را خرد کرد. ظلم‌های رژیم صهیونیستی باعث شکل‌گیری این عملیات بود. یعنی آن همه ظلم، یک عکس‌العمل و واکنشی دارد و آنچه انجام شد، واکنشی نسبت به این ظلم‌ها بود.
صهیونیست‌ها تحمل ایستادگی در مقابل مقاومت را ندارند. شکست صهیونیست‌ها در هفتم اکتبر، شکست بسیار سختی بود، لذا آمریکایی‌ها احساس کردند باید بیایند مداخله کنند، احساس کردند باید با تسلیحات، پول، رسانه، تبلیغات گسترده و جنگ روانی فضا را به دست بگیرند.
امروز روند عادی‌سازی‌ روابط با رژیم صهیونیستی کاملا به حاشیه رفته و پرونده آن بسته شده است. عملیات طوفان الاقصی، مقاومت ملت فلسطین و شهادت هزاران نفر از زنان و کودکان غزه معادلات در جهان اسلام را هم تغییر داده است.
رژیم صهیونیستی نتوانست با همه ادعاهای خود، در مدت ۴۰روز، مقاومتی را که می‌خواست نابود کند، شکست دهد؛ در واقع پیروز این میدان تا امروز مقاومت است.ارتش رژیم صهیونیستی با رفتن به درون غزه ضرباتی از مقاومت خوردند که اگر چه آمار دقیق کشته‌ها و خسارت‌های خود را نمی‌گویند، اما خسارت‌ها بسیار سنگین بوده است.
دولت نتانیاهو دنبال تداوم جنگ است چون فکر می‌کند ادامه این قضایا، موجب نجات اوست. اینها در درون رژیم صهیونیستی تحت فشار خانواده اسرا، فشار خود ارتش و بی‌روحیه بودن ارتش و تحت فشار افکار عمومی جهان هستند. همچنین تحت فشار کشورهایی هستند که به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی پاسخی در مقابل ملت‌های خود ندارند.
کوچاندن مردم غزه امکان ندارد و صهیونیست‌ها موفق نخواهند شد. مردم غزه مردمی مقاوم و استوار هستند، درست است برایشان زحمت زیادی ایجاد شده، اما امکان اینکه صهیونیست‌ها بتوانند غزه را به دست بگیرند وجود ندارد. شهدایی که این روزها در کرانه باختری می‌بینید، مقاومت و ایستادگی که در کرانه باختری می‌بینید، این مقاومت مردم فلسطین است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید