• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210109
+
-

تداوم روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

در طول هفته جاری قیمت‌ها در بازارهای طلا و ارز نزولی بود. محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا در توضیح وضع بازار طلا و سکه در هفته جاری در گفت‌وگو با همشهری گفت: این هفته باز هم قیمت‌ها برعکس پیش‌بینی‌های قبلی در مورد تأثیر جنگ خاورمیانه بر بازار ارز و طلا در داخل ایران، کاهشی بود. چنان‌که در هفته جاری قیمت دلار به محدوده ۵۰هزار تومان بازگشت. محمد کشتی‌آرای ادامه داد: به‌دلیل کاهش قیمت دلار، این هفته بار دیگر با سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مواجه بودیم؛ به‌طوری که قیمت سکه به‌طور متوسط ۴۵۰هزار تومان کاهش هفتگی را ثبت کرد. این در حالی است که قیمت جهانی طلا این هفته سیر صعودی داشت. در هفته جاری هر اونس طلا در بازار جهانی ۳۵دلار افزایش یافت. این افزایش طبیعتا می‌بایست قیمت طلا و سکه را با افزایش همراه می‌کرد ولی چنین اتفاقی نیفتاد که علت آن هم کاهش قیمت دلار از ۵۱هزار تومان به ۵۰هزار تومان بود. همین موضوع تأثیر عمده‌ای در کاهش قیمت‌ها داشته است.

کاهش ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه
نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضع تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: معمولا زمانی که روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اتفاق می‌افتد تقاضا هم کاهش پیدا می‌کند زیرا هیجان و جاذبه خرید طلا از دست می‌رود. این هفته، به همین دلیل، شاهد کاهش ۳۰۰هزار تومانی حباب سکه بودیم. کشتی‌آرای ادامه داد: در پایان هفته گذشته و ابتدای هفته جاری حباب سکه تا ۵میلیون ‌و۳۰۰هزار تومان هم افزایش پیدا کرده بود ولی این هفته به‌دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها حباب سکه حدود ۳۰۰هزار تومان کاهش پیدا کرد و فعلا در محدوده ۵میلیون تومان است. کارشناس بازار طلا افزود: در مجموع، در هفته جاری به نسبت ماه‌های گذشته بازار بسیار کم‌نوسانی را شاهد بودیم و می‌توان گفت قیمت‌ها واقعی‌تر است.  در حال حاضر حباب قیمت طلا از بین رفته و حباب سکه هم با کاهش همراه بوده است.

وقت خرید است؟
نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه آیا وقت خرید طلاست؟ گفت: بله، یکی از مواقعی که برای خرید و فروش طلا توصیه می‌شود زمانی است که بازار باثبات، آرام و دور از هیجان است. همانطور که اشاره شد طلا در حال حاضر هیچ‌گونه حبابی ندارد و بازار آرام است و اگر کسی بخواهد داد‌و‌ستدی انجام‌دهد وقت مناسب و خوبی است.

پیش‌بینی وضع بازار طلا و سکه در هفته آینده
کشتی‌آرای در مورد وضع بازار طلا و سکه در هفته آینده پیش‌بینی کرد: در هفته‌های اخیر، روند نزولی و ثبات قیمت‌ها را داشتیم که به‌نظر می‌آید در هفته آینده هم به همین شکل ادامه داشته باشد. در این میان، اگر قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید