• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210108
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjrn2
+
-

نکته

کسر ۱۰درصد حق‌الزحمه پزشکان
کلیه مراکز درمانی مکلفند ۱۰درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی برای دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا مواردی که نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود را به‌عنوان مالیات علی‌الحساب کسر کنند.
 براساس لایحه بودجه1403 کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند 10درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا مواردی که نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود را به‌عنوان مالیات علی‌الحساب کسر و به نام پزشک مربوطه تا پایان‌ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به‌حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.وزارت بهداشت موظف است فهرست کلیه مراکز را تا پایان اردیبهشت۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

 تخفیف مالیاتی برای حمایت از خانواده
طبق لایحه بودجه۱۴۰۳، اشخاص حقیقی به ازای فرزند سوم و بیشتر در سال۱۴۰۳ مشمول ۱۵درصد افزایش تخفیف مالیاتی می‌شوند و درخصوص والدین دهه‌شصتی این تخفیف مالیاتی ۳۰درصد است.
بررسی لایحه بودجه۱۴۰۳ نشان می‌دهد که برای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اشخاص حقیقی موضوع ماده۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت شرایط مذکور در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر در سال۱۴۰۳ مشمول ۱۵درصد تخفیف مالیاتی می‌شوند.

افزایش مالیات برارزش افزوده
براساس لایحه بودجه1403 قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد افزایش پیدا کرده تا صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شود. در سال۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد افزایش پیدا خواهد کرد تا صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با اولویت بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس و دانشگاه‌ها، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و طرح‌های  آبرسانی شود.‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید