• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210097
+
-

رهبرمعظم انقلاب در دیدار مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو:‌

رژیم‌صهیونیستی ضربه فنی شد

رهبری
رژیم‌صهیونیستی ضربه فنی شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب صبح دیروز(چهارشنبه) در دیدار صمیمانه مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و جمع دیگری از قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی، با تشکر عمیق از ورزشکاران و مربیان افتخارآفرین کشور، رفتارهای احترام‌برانگیز آنان در میدان‌های ورزشی را تجلی‌دهنده چهره برجسته ملت ایران خواندند و با تأکید بر ضرورت رسیدگی مسئولان به زندگی قهرمانان ورزشی، افزودند: رژیم‌صهیونیستی در حادثه طوفان ‌الاقصی به‌دست حماس ضربه فنی شد و با همه جنایاتش نتوانست این شکست سنگین را جبران کند و در آینده هم نخواهد توانست.

حماس، رژیم‌صهیونیستی را ضربه فنی کرد
رژیم‌صهیونیستی در حادثه «طوفان ‌الاقصی» ضربه فنی شد و حماس، نه به‌عنوان یک دولت و کشور با امکانات زیاد، بلکه به‌عنوان یک گروه مبارز، توانست رژیم غاصب صهیونیست را با آن‌همه امکانات ضربه فنی کند.

ننگ حمله به بیمارستان‌ها و مدارس
صهیونیست‌ها برای خارج‌شدن از زیر بار فشار و ننگ این شکست مفتضحانه ناتوان هستند. آنها برای جبران، در بیمارستان‌ها و مدارس غزه قدرت‌نمایی می‌کنند، اما این کار مشابه کار ورزشکاری است که در میدان شکست خورده، اما برای تلافی با حمله به طرفداران تیم مقابل، به آنها فحاشی و کتک‌کاری می‌کند.

بی‌رحمی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند
باخت سنگین رژیم‌صهیونیستی با این جنایات جبران نخواهد شد. آنها بدانند که این ظلم و بی‌رحمی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و بمباران‌ها عمر رژیم غاصب را کوتاه‌تر خواهد کرد.

علت خودداری از مسابقه با ورزشکاران صهیونیست
امروز همه دنیا علت خودداری تحسین‌برانگیز ورزشکاران ایرانی از مسابقه با نمایندگان رژیم‌صهیونیستی را فهمیده‌اند، چون آن افراد برای یک رژیم جنایتکار و تروریست و جنایتکار به میدان می‌آیند.

توصیه‌هایی به ورزشکاران
محبوبیت و شهرت، مسئولیت سنگینی برای ورزشکاران به‌دنبال می‌آورد. گفتار، رفتار و نوع زندگی چهره‌های ورزشی برای بسیاری از جوانان الگو‌ست و می‌تواند بر آنان تأثیر سازنده‌ای بگذارد، اگرچه عکس آن هم ممکن است، بنابراین ورزشکاران باید در این زمینه کاملا مراقبت کنند.

انتقاد از یک رفتار تبعیض‌آمیز
آنان که در اقدامی سیاسی به بهانه جنگ، یک کشور را از حضور در همه میدان‌های ورزشی محروم می‌کنند، اکنون حدود ۵هزار کودک شهید فلسطینی را نادیده می‌گیرند و به بهانه پرهیز از دخالت سیاست در ورزش، رژیم‌صهیونیستی را به‌علت نسل‌کشی و جنایات جنگی محکوم و محروم نمی‌کنند که امیدواریم روزی به این اقدامات تبعیض‌آمیز رسیدگی عادلانه شود.

قدردانی ویژه از 3بانوی ورزشکار
از آن بانوی محترمی که با حجاب کامل پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی شد و آن بانوی ورزشکاری که هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد و نیز آن بانویی که با کودک خود روی سکوی مدال‌آوری رفت و با حرکت نمادین خود، احترام به خانواده و مادر را در دنیا برجسته کرد، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

رفتارهایی شایسته تقدیر حقیقی
سجده‌کردن، دست به دعا برداشتن، بوسه بر پرچم و کارهای دیگری که تشخص ورزشکار ایرانی – اسلامی و چهره «شاخص دارای منطق و اعتماد‌به‌نفس» ملت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد، شایسته قدردانی حقیقی است. اینگونه رفتارها دارای ارزشی معادل خود ورزش است.

3تشکر ویژه
از تیم‌ملی فوتبال که به نشانه دفاع از مظلوم در مسابقات چهارجانبه فوتبال در اردن با چفیه به میدان رفت، از ورزشکارانی که مدال‌های خود را به کودکان غزه و شهیدان فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها در یک بیمارستان اهدا کردند و ورزشکارانی که از رویارویی با ورزشکاران رژیم‌صهیونیستی خودداری می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

افتخارات انسانی
اینگونه رفتارهای تحسین‌برانگیز بخشی از قدرت ملی ایران است. ورزشکاران بیشتر کشورها برای ملت خود افتخارآفرینی می‌کنند، اما این رفتارهای زیبا و پرمعنا، بالاتر از افتخارات ورزشی است؛ چراکه افتخارات انسانی است.

ایران قوی؛ ورزش قوی
از قهرمانان به‌خاطر شاد‌کردن دل ملت ایران تشکر ویژه می‌کنم. برای من خیلی مهم است که شما با مدال‌های رنگارنگ خود ملت را شاد و سرافراز می‌کنید. ایران قوی، باید ورزش قوی داشته باشد. آن مسائل و نکاتی که وزیر ورزش دراین جلسه گفت، باید یک به یک پیگیری جدی شوند.

وظایف مسئولان ورزشی
اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی و ترکیب تیم‌های ملی و مراقبت برای جلوگیری از بروز آفاتی نظیر «فساد اقتصادی»، «تشکل مافیای داخلی» و «مشکلات اخلاقی» از وظایف مسئولان ورزشی کشور به‌شمار می‌رود. به وضع زندگی ورزشکاران نیز باید رسیدگی شود.

لزوم پاسخ به سؤالات قدیمی
رفع مشکلات ورزشی و پاسخ به سؤالات قدیمی مانند نقش دولت در ورزش، خصوصی‌سازی در ورزش، قراردادهای ورزشی و مربی خارجی، به برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول حرفه‌ای نیاز دارد تا یک‌بار برای همیشه پاسخ مناسب به اینگونه سؤالات مشخص شود.

رسیدگی به نیازهای ورزشکاران
 نمی‌شود که از ورزشکاران، برای افتخارآفرینی در مسابقات جهانی توقع داشت، اما با نیازهای آنان رفتار مناسبی نداشت. بنابراین مسئولان به‌گونه‌ای عمل کنند که ورزشکاران در سطح قابل‌قبولی درباره زندگی خود اطمینان خاطر داشته باشند که مهم‌ترین آنها مسکن و اشتغال است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید