• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210089
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2kNl
+
-

دستبافت‌هایی برای دستگیری

ایده خوب
دستبافت‌هایی برای دستگیری

مهتاب خسروشاهی

آنهایی که میل و کاموا به‌دست می‌گیرند و بافتنی‌ای را برای کسی سرمی‌اندازند، درواقع محبت، دوستی و عشق را آغاز کرده‌اند، به این دلیل که بافتن، کاری است نیازمند صرف وقت و تمرکز با چشم و دانه‌دانه بافتن با دست. تعدادی خانم سالمند در شهر دالاس ایالات‌متحده، 20سالی است که برای حمایت از کودکان نیازمند، انواع کارهای دستبافت را تهیه کرده و به فروش می‌رسانند.
این زنان هنرمند هر جمعه دور هم جمع می‌شوند تا درباره آخرین بافته‌ها و برنامه‌ها برای کمک‌رسانی به کودکان صحبت کنند. آخرین کار آنها همکاری با
Children’s Health در شهر دالاس است. آنها قرار است با بافتن کلاه و فروش آنها، هزینه نوزادان و کودکان دارای مشکلات قلبی- عروقی را تامین کنند. سال گذشته میلادی یعنی 2022میلادی، این گروه توانست با مبلغ جمع‌آوری شده از فروش دستبافت‌ها، هزینه خرید کلیه برای تعدادی از نوزادان را فراهم کند. طرح کلاه‌ها بیشتر پاییزی بوده یا اشکالی از عید کریسمس، عید پاک و... روی آنها نقش بسته است. تلاش شده تا از رنگ‌های شاد در بافت کلاه‌ها استفاده شود تا علاوه بر تامین هزینه، کلاه‌ها پیام شادی و زندگی را به همراه داشته باشند. نکته دیگر اینکه پرستاران کودک یا مراقبان آنها می‌توانند نخست کلاه را سر خود گذاشته و بعد روی سر کودک بگذارند تا به این ترتیب انتقال بوی پرستار یا مراقب (پدر، مادر و...) احساس امنیت در کودکان تحت مراقبت ایجاد کند.
به‌گفته ماریان مید، یکی از اعضای این گروه امدادرسان، نخستین‌بار با هدف کمک به مردم افغانستان، این گروه تشکیل و کار با تهیه کلاه‌های ایمنی آغاز شد. مید که آن زمان 80سال داشته، اکنون 102سال دارد و هنوز هم فعالانه در این گروه به‌کار بافتن مشغول است. یکی دیگر از برنامه‌های این گروه، بافتن عروسک برای کودکان اوکراینی از آغاز جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
مدیراجرایی این خانه سالمندان برنامه‌های این گروه را در راستای امدادرسانی به مردم به‌ویژه کودکان سراسر جهان می‌داند؛ به‌طوری که طی20 سال گذشته، هر زمان جنگ یا ویرانی‌ای در گوشه‌ای از جهان اتفاق افتاده، این گروه بافنده تلاش کرده تا به آنها کمک کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید