• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210075
+
-

حسرت احتمالی!

اولین حریف ایران در جام ملت‌های آسیا با اختلاف حداقلی به استرالیا باخت تا زنگ خطر برای تیم ملی به صدا درآید

به جز ایران، همه تیم‌های مدعی قهرمانی جام ملت‌های آسیا دومین بازی‌شان در مقدماتی جام‌جهانی را با پیروزی تمام کردند. البته این هفته بازی‌های ملی برای چند تیم خیلی سخت سپری شد و آنها بردهای خفیفی به‌دست آوردند. عجیب‌ترین نتیجه دومین هفته مسابقه‌های انتخابی جام‌جهانی، پیروزی یک گله استرالیا مقابل فلسطین بود. نخستین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، با شایستگی مقابل استرالیا ایستاد و این تیم را به‌شدت آزار داد. این نمایش درخشان از فلسطین، نشان داد که شاید مرحله گروهی جام ملت‌ها برای ایران هم به آن اندازه که تصور می‌شود، ساده نباشد. بازی‌های اول همیشه مهم هستند و تیم قلعه‌نویی باید شروع قدرتمندی در جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

  یک گل با همه ستاره‌ها
استرالیا در این هفته از مرحله مقدماتی جام‌جهانی، تقریبا همه ستاره‌های اصلی‌اش را به زمین فرستاد. متیو رایان باتجربه روی خط دروازه قرار داشت، هری سوتار در قلب دفاع به میدان رفت، اروین در مرکز زمین برای تیم بازی کرد، گودین، متکالف، بویل و دوک نیز همگی در ترکیب اصلی دیده شدند. با این حال کانگوروها کار بسیار سختی مقابل فلسطین داشتند. فقط 18دقیقه بعد از شروع بازی، سوتار برای استرالیا گل زد اما بازی اصلا مطابق میل ساکروس پیش نرفت. این تیم در ادامه مسابقه دیگر نتوانست دروازه حریف را باز کند و حتی چیزی نمانده بود گل تساوی را نیز دریافت کند. جالب اینکه فلسطین به سراغ دفاع مطلق هم نرفته بود و در این بازی با روش 3-3-4فوتبال بازی ‌کرد.

  مراقب این تیم باشیم
در مورد فلسطین، یک حقیقت محض وجود دارد. آنها از دفاع محکمی برخوردار هستند. خط دفاعی فلسطین در بازی اول این مرحله مقابل لبنان هم باز نشده بود. آنها فروردین همین امسال تیم ملی بحرین را شکست دادند. پس قرار نیست تصور کنیم که این تیم به راحتی در مقابل ایران بازنده خواهد شد. فلسطین مقابل استرالیا، 45درصد مالکیت توپ را داشت و بازیکنان این تیم نزدیک به 400پاس به هم دادند. این یعنی در نخستین بازی جام ملت‌ها باید به‌شدت مراقب این حریف باشیم، حریفی که به سادگی گل نمی‌خورد و روحیه‌اش را هم درصورت خوردن گل اول از دست نمی‌دهد. آنها نسبت به تیم ملی ایران جوان‌تر هستند و این موضوع ممکن است در دقایق پایانی برای تیم قلعه‌نویی دردسرساز شود. ایران باید از همان ابتدا با همه قدرت و جدیتش جام ملت‌ها را شروع کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید