• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210069
+
-

تقصیر قطر بود

جام‌جهانی زمستانی و فشرده‌بودن بازی‌ها عامل مصدومیت‌های شدید و پرشمار شده است

آیا جام‌جهانی قطر، دلیل افزایش مصدومیت‌ها در این فصل بوده است؟ نتایج تحقیقات Howden که چنین چیزی را نشان می‌دهد و می‌گوید میانگین روزهای مصدومیت بازیکنان ۵‌لیگ بزرگ اروپا پس از جام‌جهانی قطر به میزان میانگین ۸‌روز در هر‌ماه افزایش داشته است. به این معنا که تا پیش از جام‌جهانی، متوسط مدت مصدومیت بازیکنان در ماه، 35.11روز بوده که این عدد پس از برگزاری جام‌جهانی به 41.19روز افزایش پیدا کرده است. جام جهانی از زمان معمول خود در‌ماه می/ ژوئن/ ژوئیه به نوامبر و دسامبر منتقل شد تا از برگزاری مسابقات در گرمای شدید تابستان قطر جلوگیری شود اما این به‌معنای توقف فصل 23-2022 باشگاه‌های اروپا بود، با حداقل استراحت برای بازیکنان قبل و بعد از جام‌جهانی.
    به‌عبارتی ساده‌تر، بازیکنان ۵لیگ برتر اروپا که زمستان گذشته در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر حاضر بوده‌اند، درصورت مصدومیت، به‌طور میانگین به ۸ روز بیشتر استراحت نیاز دارند تا از مصدومیت‌ رها شده و به میادین برگردند.
    در لیگ برتر، تعداد کلی مصدومیت‌ها کاهش داشته، اما شدت مصدومیت افزایش یافته است. بازیکنان در فصل 23-2022 (۲۳.۶روز) حدود یک‌هفته بیشتر، در مقایسه با 22-2021 (۱۶روز) از میادین دور بوده‌اند.
    منچستریونایتد و ناتینگهام فارست با ۶۹مصدومیت بیشترین میزان خسارت را متحمل شده‌اند.
    براساس آمار ثبت‌شده ۶۸مصدومیت چلسی چیزی بیش از ۴۰میلیون پوند برای آنها هزینه داشته که بیشترین میزان خسارت مادی در لیگ است.
    بوندس‌لیگا با ۱۲۲۶مورد مصدومیت در فصل گذشته، در میان ۵لیگ برتر اروپا، مصدومیت بیشتری نسبت به لیگ برتر (۹۴۶) تجربه کرده است.
    افزایش شدت آسیب‌دیدگی بازیکنان به تأثیر مالی منفی حدود ۳۰درصدی، از 553.62میلیون یورو به 704.89میلیون یورو در ۵لیگ برتر اروپایی مردان منجر شد.
    پیش‌بینی می‌شود فصل آینده مصدومیت‌ها شدیدتر و زیادتر هم بشوند. تغییر فرمت لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده، ۲بازی بیشتر و یک‌دور حذفی اضافه به برنامه برخی از تیم‌ها وارد خواهد کرد.
    لالیگا در این فصل ۸بازیکن مصدوم داشته که همگی رباط صلیبی داده‌اند و همه این تلفات ظرف تنها ۳ماه روی دست باشگاه‌ها مانده است. البته برخی از این بازیکنان در جام‌جهانی هم حاضر نبودند. گاوی از بارسلونا، یرمی پینو از ویارئال، الکساندر سدلار از آلاوس، مائورو آرامباری از ختافه، تیبو کورتوا و ادر میلیتائو از رئال‌مادرید (کاماوینگا چون عضلات قوی‌تری داشت دچار پارگی رباط صلیبی نشد و مصدومیت خفیف‌تری پیدا کرد)، جوئل روکا از خیرونا و داوید سیلوا از رئال‌سوسیداد (مجبور شد از فوتبال خداحافظی کند)، لالیگایی‌هایی هستند که در این فصل رباط داده‌اند.
    فیفادی دوشنبه یک‌مصدوم دیگر هم داشت. ۱۰دقیقه بازی با پای مصدوم، آنتونیو را ۹ماه خانه‌نشین کرد. میکل آنتونیو، ستاره جامائیکایی وستهم در اوایل بازی برابر کانادا در لیگ ملت‌های کونکاکاف مصدوم شد و ممکن است برای مدت‌ها از فوتبال دور بماند. باشگاه وستهم از شرایط زمین و اینکه آنتونیو ۱۰دقیقه پس از مصدومیت همچنان به بازی ادامه داده، عصبانی است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید