• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 30 آبان 1402
کد مطلب : 209860
+
-

اجرای طرح‌های گردشگری وسواحل به استان‌ها واگذار شد

برنامه هفتم توسعه، تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای طرح‌های گردشگری به‌ویژه در سواحل دریایی را به شورای هر استان‌ واگذار کرد. به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه را در دستور کار قرار داد و بند«چ» ماده«۸۳» لایحه برنامه هفتم را به تصویب رساند. براساس بند«چ»، به‌منظور تسهیل، تشویق و ایجاد مدیریت یکپارچه و متمرکز و تسریع در توسعه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری ساحلی و دریایی توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی، تمامی تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای طرح‌های گردشگری اعم از صدور مجوز، پاسخ استعلامات، نحوه فرایند و قراردادهای واگذاری عرصه ساحلی و پهنه دریایی، استفاده از اسکله‌های موجود برای کاربری ترکیبی گردشگری یا مسافری، به شورایی در هر استان با ریاست وزیر کشور و عضویت رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و عضویت استانداران استان‌های ساحلی، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی(دبیر)، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بنادر و دریانوردی و محیط‌زیست استان تفویض می‌شود.
علی بابایی‌کارنامی، نماینده مردم ساری در موافقت با بند «چ» ماده «۸۳» گفت: با این حکم نگرانی‌ها برای توسعه استان‌های شمالی رفع می‌شود تا بیشتر سرمایه‌گذاران بتوانند نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های شمالی و جنوبی اقدام کنند‌ تا سبب رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب برای توسعه اقتصاد دریامحور شود. داوود منظور، نماینده دولت نیز از موافقت دولت با این حکم خبر داد و اعلام کرد: دولت با این حکم موافق است، اما یک ملاحظه وجود دارد و اینکه ممکن است وزیر کشور یا رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌دلیل مشغله نتوانند در تمام جلسات حضور داشته باشند؛ بر همین اساس پیشنهاد می‌شود در این حکم قید شود وزیر کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست یا نماینده ویژه آنها هم می‌توانند در جلسات حاضر شوند.
جلیل میرمحمدی، نماینده کمیسیون تلفیق در موافقت با بند«چ» گفت: رهبر معظم انقلاب در ۹ بند موضوع توسعه دریا و اقتصاد دریا را مطرح فرمودند که یکی از بندها درباره توسعه گردشگری بود. وی افزود: در این حکم برای عملکرد یکپارچه عضویت وزیر کشور و استانداران و مدیران کل استان‌ها و رئیس سازمان‌حفاظت محیط‌زیست و کل مدیران منابع طبیعی تفویض شده تا آنها برای گردشگری تصمیم‌گیری کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید