• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 30 آبان 1402
کد مطلب : 209829
+
-

عدد خبر/33 تحقیق

یک بررسی ۲۳ساله از ۳۳تحقیق تصویربرداری عصبی از کودکان نشان‌دهنده مضرات استفاده از دستگاه‌های دیجیتال روی مغز کودکان کمتر از ۱۲سال است. پژوهش مذکور به‌طور خاص نشان داده که استفاده طولانی مدت از نمایشگرها در قشر پیش فرونتال مغز تغییراتی ایجاد می‌کند که تا حدودی با قابلیت‌های شناختی پیچیده مانند بیان شخصیت، تصمیم‌گیری و رفتار اجتماعی مرتبط است.

360 روز  
روسیه یکی دیگر از طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی علمی خود در ایستگاه زمینی را آغاز کرد. این طرح ۳۶۰روزه شامل ایزوله‌سازی‌ ۶فرد برای تقلید از شرایط پرواز در یک سفر به اعماق فضا است. این افراد یک ماموریت شبیه‌سازی‌ سفر به‌ماه انجام می‌دهند که شامل گذر از کنار این سیاره برای انتخاب محل فرود، چند فرود شبیه‌سازی‌ شده برای ۴خدمه، مدار زدن دور‌ماه و انجام عملیات‌های کنترل از راه دور سطح‌ماه است.

80 کوانتومتر
محمد بیاتی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با تأکید بر اینکه تعیین میزان عناصر تشکیل‌دهنده یک قطعه فلزی یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع و کیفیت قطعه برای کاربردهای متفاوت در صنعت متالورژی است، گفت: مجموعه ما تاکنون موفق به فروش بیش از ۸۰دستگاه کوانتومتر به کارخانه‌ها و مراکز معتبر صنایع وابسته متالورژی از قبیل ریخته گری، آلیاژسازی و قطعه‌سازی و... در داخل کشور شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید