• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 30 آبان 1402
کد مطلب : 209826
+
-

تسلای آسمان‌ها از راه می‌رسد

هوانوردی
تسلای آسمان‌ها از راه می‌رسد

هواپیمای «تسلای آسمان‌ها» کاملا الکتریکی است و با چرخش ملخ‌هایش کار می‌کند. این هواپیما در حال حاضر یک طرح مفهومی است و می‌تواند گزینه‌ای برای سفرهای هوایی آینده باشد. حاضرید با آن پرواز کنید؟
به‌گزارش سان، هواپیمای «تسلای آسمان‌ها» در حال حاضر تنها یک طرح مفهومی است و احتمالا گزینه‌ای برای سفرهای هوایی آینده، این هواپیما کاملا برقی و ملخ‌دار است. اگرچه این هواپیما در حال حاضر فقط یک کانسپت است، جو دوسِی، طراح آن می‌گوید که به‌زودی می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای برای سفرهای آینده‌نگر مطرح شود.
جو دوسی به سی‌ان‌ان گفت: «اگر بتوانید چیز مطلوبی طراحی کنید، چیزی که باعث شود مردم سؤال کنند چرا چنین چیزی هنوز وجود ندارد، شانس بیشتری دارید که صنعت را برای ساختش مجاب کنید.»
او ادامه داد: «من مسئله‌ها را دنبال می‌کنم و می‌بینم که مرا به کجا می‌برند و بعد سعی می‌کنم برای آنها راه‌حلی زیبا طراحی کنم.» این طراح نیویورکی گفت که قبلا مهندسان هوافضا که می‌خواهند طرح مفهومی او را به یک هواپیمای واقعی تبدیل کنند، به او مراجعه کرده‌اند. این جت برقی 2بال بلند در قسمت عقب خود دارد تا به افزایش نیرویی که هواپیما را در آسمان نگه می‌دارد، کمک کند. بال‌ها در قسمت پشتی قرار دارند تا وزن باتری‌ها و ملخ‌ها را متعادل کنند. در دسامبر۲۰۱۹، یک هواپیمای کاملا برقی متفاوت در کانادا پرواز آزمایشی انجام داد. ایرباس، غول صنعت هوانوردی نیز طرح مفهومی «پرنده شکاری» را برای یک هواپیمای برقی منتشر کرده است. شرکت بریتانیایی کرنفیلد ائرواسپیس سولوشنز نیز قصد دارد به‌عنوان نخستین هواپیمای تمام الکتریکی بریتانیا، هواپیمایی با ظرفیت ۹سرنشین ارائه دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید