• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 30 آبان 1402
کد مطلب : 209825
+
-

سوپرسدان چینی با شتابی خارق‌العاده

خودرو
سوپرسدان چینی با شتابی خارق‌العاده

 چین یک خودروی برقی خاص تولید کرده است که طی ۲ثانیه به سرعت ۹۶کیلومتر در ساعت می‌رسد.
به‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت موتور۱، خودروی جدید چینی که نام ‌های‌فای‌آ (HiPhi A) برای آن انتخاب شده تداعی‌کننده وای‌فای است و می‌خواهد سرعت بالا را به اذهان القا کند.
HiPhi یک تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی است که بر توسعه و تولید خودروهای لوکس و پرفورمنس تمرکز دارد. HiPhi A جدید مبتنی بر Z است، اما ربطی به نیسانZ ندارد.
این شرکت در‌ماه مارس از یک سدان لیفت‌بک برقی بزرگ با قدرت ۶۰۰ اسب بخار رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون در حال توسعه خودروهای برقی پرقدرت است.
این خودروساز وعده داده که فقط به رندرها کفایت نمی‌کند و یک خودروی واقعی در نمایشگاه خودروی گوانگژو۲۰۲۳ که از جمعه آغاز می‌شود به نمایش درخواهد آمد. نخستین تاریخ تحویل خودروها به مشتری هم برای اوایل سال۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.
درحالی‌که Z یک پیشرانه الکتریکی2 موتوره دارد، A از ۳موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. یک موتور در محور جلو و ۲موتور در عقب قرار گرفته که به معنی این است که برای هر چرخ عقب یک موتور تعبیه شده است.حداکثر توان خروجی آن ۱۲۸۷ اسب بخار است و انرژی الکتریکی از یک پکیج باتری با ظرفیتی که هنوز نامشخص است ایجاد می‌شود و می‌تواند تا ۱۵۰۰کیلووات را در نهایت تخلیه کند.
این پیشرانه مبتنی بر معماری الکتریکی ۸۰۰ولتی است و می‌تواند حداکثر توان خود را برای بیش از ۳۰دقیقه حفظ کند. حداکثر سرعت این خودروی برقی ۳۰۰کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
سیستم تعلیق بادی HiPhi A با HiPhi Z مشترک است، اما مدل A با سیستم تنظیمات چرخ عقب، دمپرهای تطبیقی و سیستم جدید گشتاور، ارتقا یافته است.مدیر این شرکت همچنین می‌گوید این خودروی الکتریکی دارای توزیع وزنی کامل ۵۰-۵۰ است. HiPhi قول داده است که جزئیات بیشتری را در ماه‌های آینده اعلام کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید