• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209755
+
-

دستگیری آدم‌ربایان طلایی در دزفول

رویداد
دستگیری آدم‌ربایان طلایی در دزفول

4مرد و زن که با ربودن پسربچه 10ساله در دزفول، قصد اخاذی ده‌ها سکه طلا از خانواده‌اش را داشتند، دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، 19آبان امسال پسربچه 10ساله‌ای مقابل خانه‌شان در شهرک بن‌جعفر شهرستان دزفول سرگرم بازی بود که یک خودروی سواری مقابل وی توقف کرد و 2مرد از آن پیاده شدند و به‌ بهانه‌ای پسربچه 10ساله را سوار ماشین کرده و متواری شدند.

هیچ‌کس از ماجرای این گروگانگیری خبر نداشت تا اینکه چند ساعت بعد، درحالی‌که خانواده پسربچه 10ساله نگران او شده و در حال جست‌وجو برای یافتن وی بودند، فرد ناشناسی با پدر خانواده تماس گرفت و خبر از ربودن فرزندش داد. مرد جوان می‌گفت که پسربچه 10ساله را ربوده‌اند و اگر ده‌ها سکه بهارآزادی به آنها پرداخت شود، وی را آزاد خواهند کرد؛ در غیراین‌صورت، گروگان خود را به قتل خواهند رساند.
درحالی‌که آدم‌ربایان خانواده گروگان 10ساله را تهدید کرده بودند پای پلیس را به ماجرا باز نکنند، آنها با پلیس تماس گرفتند و برای آزادی پسرشان درخواست کمک کردند. با اطلاع پلیس آگاهی دزفول از این حادثه، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان و رهایی پسربچه آغاز شد.
تیم تحقیق در ابتدا به آموزش خانواده گروگان پرداخت و از آنها خواست با آدم‌ربایان وارد معامله شده و برای تهیه سکه‌های طلا درخواست مهلت کنند. این در شرایطی بود که ردیابی‌های تخصصی از همان لحظه نخست ماجرا آغاز شد و کمی بعد کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌‌داد آدم‌ربایان در اطراف دزفول مخفی شده‌اند. در شرایطی که تماس‌های تهدیدآمیز گروگانگیران با خانواده گروگان ادامه داشت، تیم تحقیق توانست تنها 3روز پس از ماجرای آدم‌ربایی محل اختفای این افراد را شناسایی کند. به این ترتیب کارآگاهان راهی این محل شدند اما آدم‌ربایان که فهمیده بودند پلیس در تعقیب آنهاست، پسربچه‌ ربوده شده را در خانه رها کرده و خودشان متواری شده بودند. به این ترتیب گروگان آزاد شد و پس از 3روز دوری در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت و این در حالی بود که تحقیقات پلیس برای دستگیری آدم‌ربایان همچنان ادامه یافت. این تحقیقات درنهایت روز شنبه به نتیجه رسید و کارآگاهان که موفق شده بودند هویت آدم‌ربایان را شناسایی کنند، مخفیگاه آنها را در خانه‌ای در اطراف شهر محاصره و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند. متهمان که 2مرد و 2زن هستند پس از انتقال به اداره آگاهی به ربودن پسربچه 10ساله اعتراف کردند و مدعی شدند که از مدتی قبل خانواده این پسربچه را شناسایی کرده و با توجه به اینکه می‌دانستند آنها وضعیت مالی خوبی دارند، نقشه ربودن پسرشان را کشیده بودند. متهمان برای اجرای نقشه، چند روز رفت‌وآمدهای این خانواده را زیرنظر گرفته و درنهایت زمانی که پسربچه 10ساله در کوچه تنها بوده، وارد عمل شده و وی را ربوده بودند تا بتوانند از خانواده‌اش اخاذی کنند. به‌گفته سرهنگ
روح الله یاری‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان دزفول، برای متهمان قرار قانونی صادر شده و پرونده آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید